Bu çalışmanın amacı, Nevşehir ilinde bankacılık sektöründe markalaşma süreci ele alınarak, bu süreci etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırmanın verileri Nevşehir ilinde bankacılık sektöründe çalışan profesyonellerden 12 tanesi kolayda örnekleme yöntemi referans alınarak toplanmıştır. Araştırmada Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) yöntemi uygulanmıştır. Çalışmada 4 ana kriter ve 17 alt kriter bulunmaktadır. Araştırma bulgularına göre, önem derecesine göre hizmet özellikleri, performans, reklamlar ve duyarlılık ana kriterler olarak tespit edilmektedir. Alt kriterler önem derecesine göre, cevap verebilirlik, kampanyalar, itibar, hizmet performansı, sosyal sorumluluk, hizmet türleri, hedeflere ulaşma, konular, çevreye duyarlılık, çalışan eğitimi, ürün performansı, müşteri tatmini, fiziksel özellikler, etkinlikler, reklam yüzü, müşteri hizmetleri ve teknoloji şeklindedir. Bu sonuçlar, Nevşehir ilinde bankacılık sektöründe markalaşma sürecinde cevap verebilirliğin, uygulanan kampanyaların, itibarın ve hizmet performansının önemli rol oynadığının göstergesidir. Araştırma, belirlenen profesyonelerin bakış açısıyla sektöre sürdürülebilir rekabet amacıyla Nevşehir ilinde markalaşmaya ilişkin ampirik sonuçlar sunmaktadır.
Marka Markalaşma Süreci Analitik Hiyerarşi Prosesi Bankacılık Sektörü Nevşehir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |