Dijital göçebeler yerleşik yaşam tarzını, belirli mesai saatlerini ve mekâna bağımlı çalışma düzenini reddederek gelirlerini genellikle dijital teknolojilerden yararlanarak sağlayan kozmopolit kişilerdir. Bilgi, internet ve yeni medya teknolojilerinde yaşanan gelişmeler neticesinde dijital göçebelerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Yaşam tarzlarını ve lokasyonlarını işe değil, yaşam tarzlarına göre belirleyen göçebeler ekonomi, turizm, teknoloji ve toplumsal alanlar başta olmak üzere multidisipliner çalışmalara konu olmaktadır.
Bu makale, Scopus veri tabanında yayınlanmış olan dijital göçebelere yönelik çalışmaların bibliyometrik bir analizini sunmaktadır. VOSviewer programı kullanılarak elde edilen verilere göre 44 çalışma incelenmiş olup bu çalışmalara ait anahtar kelimeler, atıf sayıları, yayın yapan ülkeler ve yazarlar, çalışmaların yayınlandıkları dergiler gibi değişkenler analiz edilmiştir. Yeni bir çalışma ve girişimcilik modeli, yeni bir turist tipolojisi ve daha kapsamlı şekilde ele alırsak yeni bir yaşam tarzı olarak ortaya çıkan dijital göçebelerin bugün ve gelecekteki öneminin anlaşılması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Digital nomads, making their livelihood using digital technologies, are cosmopolitan people who refuse to live settled lifestyles and to work in fixed office conditions. In recent years the number of digital nomads has been increasing because of developments in the internet and alternative media sources. Nomads, who determine their lifestyles and locations according to this life perspective rather than to their profession, have been the subject of various multidisciplinary studies, especially in economy, tourism, technology, and social fields. This article presents a bibliometric analysis of studies on digital nomads indexed in the Scopus database. In light of the data from the VOSviewer program, 44 studies were examined, and the variables such as authors, keywords, citations, countries, journals were analyzed. The current study aims to reveal the significance of digital nomads emerging as a new professional entrepreneurship model, a new tourist typology, and, principally, an alternative lifestyle.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İLETİŞİM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: Dijitalleşme |