Bu çalışma, okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin COVID-19 salgın döneminde ve öncesinde teknolojik araç kullanmalarına ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Yozgat ilinde öğrenim gören okul öncesi veya ilkokul öğrencisi olan ebeveynler çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Uygun durum örnekleme yöntemiyle belirlenen katılımcıların 69’u okul öncesi ve 98’i de ilkokul öğrencisi olan ebeveynlerdir. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan anketle toplanmış ve betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin salgın döneminde teknolojik araçla vakit geçirme süreleri salgın öncesi döneme göre arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların uyuma sürelerinde, günlük beslenme öğün sayılarında, yemek yerken ve uyumadan önce teknolojik araçla ilgilenme durumlarında, teknolojik araçları hangi amaçla kullandıklarında ve oyun tercihlerinde değişikliklerin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin ebeveynleri, çocuklarının teknolojik araçları COVID-19 salgın döneminde, salgın öncesine göre daha bilinçli kullandıklarını ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanmalarına yönelik ebeveynlere bilgilendirmeler yapılabilir.
Okul Öncesi İlkokul Teknolojik Araç Salgın Ebeveyn Görüşleri
This study is a descriptive study conducted to examine parental views on the use of technological tools by preschool and primary school students during and before the COVID-19 epidemic. Parents who are preschool or primary school students studying in Yozgat are the participants of the study. 69 of the participants determined by the convenience sampling method are preschool and 98 are primary school students. The data of the study were collected with a questionnaire prepared by the researchers and analyzed using descriptive statistics. As a result of the study, it was concluded that the time spent by preschool and primary school students with technological tools during the epidemic period increased compared to the pre-epidemic period. It has been concluded that there are changes in the children's sleeping time, the number of daily nutrition meals, their interest in technological tools while eating and before sleeping, the purpose for which they use technological tools and their game preferences. In addition, it was found that the parents of preschool and primary school students stated that their children used technological tools more consciously during the epidemic period than before the COVID-19 epidemic. Parents can be informed about the effective use of technological tools by children.
Preschool Primary School Technological Tools Epidemic Parental Views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 4 |