Günümüzde online ticaret bir çok açıdan sunduğu avantajlar sayesinde büyük ilgi görmeye başlamış ve sanal mağazalardan alışveriş yapan tüketicilerin sayısı artmaya başlamıştır. Sanal mağaza atmosferi, site tasarımında kullanılan elemanların belirli bir müşteri çıktısı elde etmek adına bilinçli bir şekilde bir araya getirilmesi olarak tanımlanabilir. Sanal mağaza anlayışı geleneksel mağaza anlayışına göre pazarlama stratejilerine yeni boyutlar kazandırmayı başarmıştır. Günümüz rekabet ortamında sanal mağaza alışverişi, firmaların minimum maliyetler eşliğinde kar oranlarını yükseltmelerine imkan tanımıştır. Bu imkanlardan bazıları tüketicilerin davranışsal niyetleriyle ortaya çıkmıştır ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde sanal mağaza atmosferinin ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. E-perakendeciler için rekabet avantajı sağlamak, müşteriyi site içerisinde kalmasını sağlamak, satın alma davranışını olumlu yönde etkilemek ve müşterinin site ile alakalı nihai kararını şekillendirebilmek adına sanal mağaza atmosferi pazarlamanın önemli bir elemanıdır.
Araştırmada tüketicilerde 255adet veri toplanmıştır ve veriler anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Bu yöntem ile topladığımız verilere ilk olarak normallik testi uygulanmıştır. Toplanan verilerin bulguların istatiksel bakımdan farklılık gösterip göstermediğini belirlemek adına ise non-parametrik testlerden biri olan Mann-Whitney–U ve Kruskal-WallisH testlerinden yararlanılmıştır. Elde ettiğimiz verilerin analizleri gerçekleştirilirken tanımlayıcı istatistik testlerinden frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma, çıkarımsal istatistik testlerinden ise, regresyon ve korelasyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan bulgular neticesinde; sanal mağaza atmosferinin tüketicilerin davranışsal niyetleri üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İŞLETME |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 4 |