Konjoint Analizi, tüketicilerin hizmet veya ürünün çeşitli özelliklerinin kendileri için ne ölçüde önemli olduklarını ölçen pazar araştırması yaklaşımı olarak bilinmektedir. Çalışmanın konusu Kocaeli/Gebze ilçesinde konut seçiminde kişilerin tercihlerini etkileyen faktörlerin konjoint analiz yöntemiyle incelenmesidir. Amacı ise konut seçimlerinde etkili olduğu düşünülen faktörlerin önem derecesinin belirlenmesi ve belirlenen düzeylerin demografik özelliklere göre nasıl değişiklik gösterdiğinin incelenmesidir. Konut seçiminde önemli olan fiyat, net m2, oda sayısı, bina yaşı, bulunduğu kat faktörlerinden oluşan kartlar hazırlanmıştır. Bu kartlar analizi kolaylaştırmak amacıyla ortogonal tasarım tekniği ile SPSS paket programında oluşturulmuştur. Anket yöntemi ile 24 kişinin yanıtları değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda dairenin bulunduğu katın 3, fiyatının 240.000 TL, net m2 ‘nin 93, oda sayısının 3+1, bina yaşının 0-1 aralığında tercih edildiği ortaya çıkmıştır. Konjoint modeli sonucu 17.484 birim fayda sağlayacağı ortaya çıkmıştır.
Conjoint Analysis, known as the market research approach to measure the various qualities of consumers' service or product for themselves. The subject of the study in the province of Kocaeli/Gebze is the factors that affect the preferences of the residence election are examined by the conjoint analysis of the factors that affect the choices of people. The goal is to be determine the significance of importance of the factors thought to be effective in the residence election and the determined levels are examining hoe age, gender, civil situation, the number of families, changes in the professional situation. The factors that matter in the housing election are prepared for the price, net m2, room number, building age, floor information. These cards were created by the Orthogonal design technique in the statistical SPSS statistical software to facilitate analysis. The poll method of 24 people has been evaluated. The result of the study, the floor is 3, the price of the apartment is 240.000 TL, the net m2 is 93, the number of rooms is 3+1, building age is 0-1. Conjoint model results have proven that 17.484 units will benefit.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Endüstri Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |