The current literature reports a few papers regarding the prediction of heat release rate of a diesel engine fuelled with n-octanol blends using numerical methods. To address this gap, the main objective of the presented study is to derive correlations for estimating the variation in heat release rate of a diesel engine fuelled with diesel fuel and diesel fuel-biodiesel-n-octanol blends. For this purpose, three different ternary blends were prepared by varying the n-octanol concentration to 6% (OCT6), 8% (OCT8), and 10% (OCT10) by volume. The estimation of heat release rate was accomplished using the least-squares regression (sine, piecewise, and rational equations) and the function approximation (Padé approximation) methods. The ignition delay and peak heat release rate increased by 3.8462%, 5.9501% for OCT6; 7.6923%, 3.7125% for OCT8; and 8.9744%, 3.0755% for OCT10, respectively, compared to diesel fuel. The peak cylinder pressure of OCT6 and OCT8 was observed to be higher by 2.4378% and 1.3982%, respectively, whereas that of OCT10 was found to be lower by 1.9458%, compared to diesel fuel. Compared to the others, the suggested rational equation qualitatively and quantitatively achieved the best correlation with all experimental heat release rate data measured by both the author and some other authors.
n-Octanol Heat release rate Sine equation Padé approximation Piecewise equation
Mevcut literatür, n-oktanol karışımları ile çalışan bir dizel motorun ısı yayılımı oranının sayısal yöntemlerle tahmin edilmesiyle ilgili birkaç makale sunmaktadır. Bu boşluğu gidermek için, sunulan çalışmanın temel amacı, dizel yakıtı ve dizel yakıtı-biyodizel-n-oktanol karışımları ile çalışan bir dizel motorun ısı yayılımı oranındaki değişimi tahmin etmek için korelasyonlar elde etmektir. Bu amaçla n-oktanol miktarı hacimsel olarak %6 (OCT6), %8 (OCT8) ve %10 (OCT10) oranlarında değiştirilerek üç farklı üçlü karışım hazırlanmıştır. Isı yayılımı oranının tahmini, en küçük kareler regresyonu (sinüs, parçalı ve rasyonel denklemler) ve fonksiyon yaklaşımı yöntemleri (Padé yaklaşımı) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Tutuşma gecikmesi ve en yüksek ısı yayılımı oranı, dizel yakıtına kıyasla sırasıyla, OCT6 için %3.8462, %5.9501; OCT8 için %7.6923, %3.7125; ve OCT10 için %8.9744, %3.0755 oranlarında artmıştır. Dizel yakıtına kıyasla, OCT6 ve OCT8'in en yüksek silindir basınçlarının %2.4378 ve %1.3982 oranlarında daha yüksek olduğu, OCT10'un ise %1.9458 oranında daha düşük olduğu görülmüştür. Diğer denklemler ile karşılaştırıldığında, önerilen rasyonel denklem, nitelik ve nicelik olarak hem yazar hem de diğer bazı yazarlar tarafından ölçülen tüm deneysel ısı yayılımı oranı verileriyle en iyi korelasyonu sağlamıştır.
n-Oktanol Isı yayılımı oranı Sinüs denklemi Padé yaklaşımı Parçalı denklem
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |