Aşınma direnci literatürde yeterli bilgi olmaması sebebiyle magnezyum
alaşımlarının uygulama alanlarını kısıtlayabilecek önemli teknik özelliklerden biridir. Bu çalışmada pin-on disk yöntemi kullanılarak
kuru çalışma şartlarında döküm ve haddelenmiş AZ31B magnezyum alaşımlarının
aşınma davranışı incelenmiştir. Aşınma hızı 1500 m sabit kayma mesafesi, 0,25-0,50-1,00 ve 2,00
m/s kayma hızı ve 10-20-40 ve 80 N gibi farklı yüklerde ölçülmüştür. Aşınmış
yüzeylerin yüzey morfolojisi SEM cihazı kullanılarak incelenmiştir. Haddelenmiş
alaşım ince mikroyapı ve daha yüksek sertlik özelliklerinden dolayı döküm
alaşımdan daha iyi aşınma direnci sergilemiştir. Aşınma haritalarına göre
sonuçlar en büyük yük ve en yüksek kayma hızında aşırı plastik deformasyonun
ana aşınma mekanizması olduğunu göstermiştir.
Kuru aşınma AZ31B döküm/hadde magnezyum alaşımı aşınma mekanizmaları aşınma haritası
Wear resistance is one
of the important technological properties of magnesium alloys that may limit
their practical applications, though limited information is available in the
literature. In this study, wear behavior of as-cast and hot rolled AZ31B
magnesium alloy on dry-sliding conditions was investigated using a pin-on disc
method. Wear rate was measured at a fixed sliding distance of 1500 m and at
different sliding velocities of 0.25, 0.50, 1.00 and 2.00 m/s, as well as
different applied loads of 10, 20, 40 and 80 N. Surface morphology of worn
surface of the alloy was analyzed using a SEM/EDS. Hot rolled alloy exhibited a
better wear resistance than the as-cast alloy due to a finer microstructure and
higher hardness. Results showed that ultra-severe plastic deformation was found
to be the main wear mechanism at the highest applied load and sliding velocity
for the alloy at both metallurgical conditions according to wear maps.
Dry sliding wear AZ31B cast/hot rolled magnesium alloy wear mechanisms wear map
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Makine Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |