Bu
çalışmanın amacı iç basınca maruz hasarlı galvanizli boruların epoksi esaslı
yapıştırıcı ile tamirinde en uygun yama açılarının ve bindirme uzunluklarının
tespit edilmesidir. Hasarlı borular, borularda oluşturulan çatlakların
yapıştırma bağlantıları tekniği ile tamiratı için en uygun yama geometrisinin
tespit edilmesi amacıyla farklı geometrideki yamalar kullanılarak epoksi
yapıştırıcı ile tamir edilmiştir. Farklı boyutlardaki yamalarla tamiratı
yapılmış galvanizli izotropik borular iç basınç testlerine tabi tutulmuş ve
boru patlama basınçları elde edilmiştir. Boru patlama mukavemetleri ayrıca
ANSYS yazılımı ile elde edilmiş ve deneysel ve nümerik değerlerler
karşılaştırmalı olarak verilmiştir. Bu çalışmada, elde edilen deneysel ve
sayısal sonuçlar birbirlerine çok yakın olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile
yama bindirme açılarının ve yama bindirme uzunluklarının boru patlama basıncı
üzerindeki etkileri deneysel ve nümerik olarak ortaya konmuştur.
The purpose of this
study is to determine the most suitable patch angles and trap lengths for
repairing damaged galvanized pipes exposed to internal press using epoxy-based
adhesive. Damaged pipes are repaired using adhesive bonding technique. Patches
were used in different geometries to determine the optimal patch geometry for
this repair. Galvanized isotropic pipes repaired using different geometries
were subjected to internal pressure tests and pipe explosion pressures were
obtained. Pipe explosion pressures were also determined by ANSYS analyzes and
experimental and numerical values were given comparatively. In this study, the
experimental and numerical results obtained have emerged as very close to each
other. With this study, the effects of patch overlap angles and patch overlays
on pipe explosion pressures have been
presented experimentally and numerically.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Makine Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |