Üretim ortamında aynı veya benzer işlerin sürekli tekrar etmesiyle işlem zamanlarında bir gelişme olduğu görülmüştür. Bu olgu literatürde öğrenme etkisi olarak bilinmektedir. Bu çalışmada da logaritmik işlem zamanlı tek makineli çizelgeleme problemi ele alınmıştır. Problemin amacı toplam erken bitirme ile toplam tamamlanma zamanlarının ağırlıkları toplamını minimize etmektir. Problemin çözmek için n iş sayısı göstermek üzere n2 + 5n değişkenli ve 7n kısıtlı doğrusal olmayan programlama modeli önerilmiştir. Geliştirilen model bir örnek üzerinde uygulanmıştır.
Tek makineli çizelgeleme öğrenme etkisi erken bitirme geç bitirme doğrusal-olmayan programlama modeli
In many situations, a worker’s ability improves as a result of repeating the same or similar tasks; this phenomenon is known as the learning effect. In this paper the learning effect is considered in a single machine scheduling problem. The objective is to find a sequence that minimizes a weighted sum of total earliness and total tardiness. To solve this scheduling problem, a non-linear programming model with n2 + 5n variables and 7n constraints where n is the number of jobs is formulated. Also the model is tested on an example.
Single machine scheduling learning effect earliness tardiness non-linear programming model
Diğer ID | JA44JN98SB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |