Bu
çalışmada, deneysel küçük bir turbojet motor test edilerek, motorun performans
modellemesi elde edilmiştir. Deneysel turbojet motor, bir havaalığı, santrafüj
kompresör, ters akışlı yanma odası, eksenel akışlı türbin ve egzozdan
oluşmaktadır. Turbojet motor, test hücresinde farklı devirlerde (RPM) test edilerek,
itki (t), özgül
yakıt sarfiyatı (SFC), yakıt debisi (FF) ve egzoz gaz sıcaklığı (EGT)
arasındaki değişimler incelenerek matematiksel bağıntılar elde edilmiştir.
Turbojet deneyleri, 25.000<RPM<48.500 ve 130 N<t<1.260 N
arasında gerçekleştirilmiştir. Performans parametreleri arasındaki ilişkiler,
güvenirlik değerleriyle verilmiştir. Benzer füze tasarımı çalışmalarında enerji
sağlayıcı olarak bir turbojet motoru seçilmesi durumunda, bu çalışmanın model
olarak alınabileceği öngörülmektedir.
In this paper, experimental turbojet engine is tested and performed
performance modelling of turbojet engine. The main components of this engine
include an inlet bell mouth, a centrifugal compressor, a reverse flow
combustion chamber, an axial flow turbine and an exhaust. The engine is tested
under various shaft speed (RPM) for yielding mathematical correlation between
thrust force (t), specific fuel consumption (SFC), fuel flow (FF) and exhaust gas
temperature. Testing upper and lower limits for shaft speed and thrust are
under 25,000< RPM <48,500 and 130 N<t <1,260 N, respectively. Each correlation equations
are given with R-squared value. It is expected that this study can be able to a
model related to future design work in case of selecting turbojet as an energy
supplier of a target drone.
Konular | Makine Mühendisliği |
---|---|
Bölüm | Makine Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |