Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 190 - 196, 31.01.2018
https://doi.org/10.28948/ngumuh.386502

Öz

   Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
Metro Projesi, 17 km uzunluğunda ana hat ve 2,8 km’lik depo sahası bağlantı
tüneli bulunan, 563.899.995,32 Avro bütçeli bir raylı toplu taşıma sistemidir. Bu
projedeki ana hat tünellerinin tünel delme makineleriyle (TBM), diğer farklı
kesitteki tünellerin ise aynı tünel makinesiyle açılamayacağı için Yeni
Avusturya Tünel Açma Yöntemi ile (NATM) açılması planlanmıştır. Bu makalede, uygulama aşamasında yapılmış
olan iki önemli değişikliğin, projeye mali ve süresel etkileri incelenmiştir.
İlk olarak, proje kapsamında yapılması planlanan tünel havalandırma fan odaları
için gerekli hacimler yüzeyden aç-kapa şeklinde yapılmak yerine peron tüneli
seviyesinde tünel olarak yapılmıştır. 
İkinci olarak, depo sahası bağlantı tüneli çift hattın müşterek olarak
kullandığı tek tüp tünel şeklinde NATM yerine çift tüp iki ayrı hat olarak
tünel makinesi (TBM) ile yapılmıştır. Projenin başlangıç aşamasında yapılmış
olan bu proje değişiklikleri sayesinde proje, yaklaşık bir yıl daha kısa
sürede, zamandan kazanılan mali tasarruf hariç, 40.451.266 Avro daha az
maliyetle toplam proje bütçesi içerisinde %7,2 bir tasarruf sağlanarak yapılmıştır. 

Kaynakça

  • [1] NAMLI, M., CAKMAK, O., PAKIS, I.H., TUYSUZ, L., TALU, T., DUMLU, M., BALCI, C., COPUR, H., BILGIN, N., “A Methodology of Using Past Experiences in the Performance Prediction of a TBM in a Complex Geology and Risk Analysis”. In Proceedings of the World Tunnel Congress 2013, Geneva, Switzerland, 2013.
  • [2] NAMLI, M., CAKMAK, O., PAKIS, I.H., TUYSUZ, L., TALU, T., DUMLU, M., BALCI, C., COPUR, H., BILGIN, N., “The Performance Prediction of a TBM in a Complex Geology in Istanbul and the Comparisons with Actual Values”. In Proceedings of the World Tunnel Congress 2014-Tunnels for a better Life. Foz do Iguacu, Brazil, 2014.
  • [3] BILGIN, N., NAMLI, M., COPUR, H, BALCI, C., MAMAGHANI, A., “A Model to Predict the Performance of EPB-TBMs in a Complex Geology in Istanbul”, In Proceedings of the World Tunnel Congress 2016, San Francisco, USA, 2016.
  • [4] NAMLI, M., BILGIN, N., “A Model to Predict Daily Advance Rates of EPB-TBMs in a Complex Geology in Istanbul”. Tunneling and Underground Space Technology, 62, 43-52, 2017.
  • [5] ARMSTRONG, ALAN, Dünya Bankası Raporu, WTP52, 2002.
  • [6] PAKIS, İ.H., Metro Teknik Bilgi Notları (yayınlanmamış), 2017.
  • [7] HIZEL, M., Metro Şantiye Bilgi Notları (yayınlanmamış), 2015.

EFFECT OF THE PROJECT REVISIONS ON PROJECT COST AND DURATION OF USKUDAR-UMRANIYE-CEKMEKORY METRO PROJECT

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 190 - 196, 31.01.2018
https://doi.org/10.28948/ngumuh.386502

Öz

   Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Project is a public transportation
Project with
563,899,995.32 Euro budget which has 17 km main route tunnels, and
2.8 km long connection tunnel between the depo area and main metro line. The
main metro line tunnels are planned to be built by tunnel boring machines (TBMs).
The rest of the tunnels are planned to be built by the New Austrian Tunneling
Method (NATM) because of the different cross section of these tunnels.  The effect of two application methodology revisions
on duration and cost of the project is summarized in this paper. Firstly, at
the beginning of the metro Project technical spaces for tunnel ventilation fan
rooms (TVFs) are planned to be built by cut and cover method in a shallow
position from the surface level. However, it was preferred to be built the TVFs
at the platform tunnels level by building extra tunnels instead of using cut
and cover technique.  Secondly, depo
connection tunnel, which was planned to be a single tunnel by the new Austrian
Tunneling Method (NATM), was built as two twin tunnels by TBMs. With these
projects changes, that are done at the beginning of Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
Metro Project, the project duration was decreased approximately one year.  At the end of the Project without taking into
consideration of the incomes due to time decrease, there had been a financial saving,
which is related to the direct construction costs such as 40,451,266.00 Euro
means a saving of 7.2% in the total project budget. 

Kaynakça

  • [1] NAMLI, M., CAKMAK, O., PAKIS, I.H., TUYSUZ, L., TALU, T., DUMLU, M., BALCI, C., COPUR, H., BILGIN, N., “A Methodology of Using Past Experiences in the Performance Prediction of a TBM in a Complex Geology and Risk Analysis”. In Proceedings of the World Tunnel Congress 2013, Geneva, Switzerland, 2013.
  • [2] NAMLI, M., CAKMAK, O., PAKIS, I.H., TUYSUZ, L., TALU, T., DUMLU, M., BALCI, C., COPUR, H., BILGIN, N., “The Performance Prediction of a TBM in a Complex Geology in Istanbul and the Comparisons with Actual Values”. In Proceedings of the World Tunnel Congress 2014-Tunnels for a better Life. Foz do Iguacu, Brazil, 2014.
  • [3] BILGIN, N., NAMLI, M., COPUR, H, BALCI, C., MAMAGHANI, A., “A Model to Predict the Performance of EPB-TBMs in a Complex Geology in Istanbul”, In Proceedings of the World Tunnel Congress 2016, San Francisco, USA, 2016.
  • [4] NAMLI, M., BILGIN, N., “A Model to Predict Daily Advance Rates of EPB-TBMs in a Complex Geology in Istanbul”. Tunneling and Underground Space Technology, 62, 43-52, 2017.
  • [5] ARMSTRONG, ALAN, Dünya Bankası Raporu, WTP52, 2002.
  • [6] PAKIS, İ.H., Metro Teknik Bilgi Notları (yayınlanmamış), 2017.
  • [7] HIZEL, M., Metro Şantiye Bilgi Notları (yayınlanmamış), 2015.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm İnşaat Mühendisliği
Yazarlar

Mücahit Namlı 0000-0003-1351-8549

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2016
Kabul Tarihi 19 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Namlı, M. (2018). ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 7(1), 190-196. https://doi.org/10.28948/ngumuh.386502
AMA Namlı M. ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. Ocak 2018;7(1):190-196. doi:10.28948/ngumuh.386502
Chicago Namlı, Mücahit. “ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2018): 190-96. https://doi.org/10.28948/ngumuh.386502.
EndNote Namlı M (01 Ocak 2018) ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7 1 190–196.
IEEE M. Namlı, “ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ”, NÖHÜ Müh. Bilim. Derg., c. 7, sy. 1, ss. 190–196, 2018, doi: 10.28948/ngumuh.386502.
ISNAD Namlı, Mücahit. “ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7/1 (Ocak 2018), 190-196. https://doi.org/10.28948/ngumuh.386502.
JAMA Namlı M. ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. 2018;7:190–196.
MLA Namlı, Mücahit. “ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2018, ss. 190-6, doi:10.28948/ngumuh.386502.
Vancouver Namlı M. ÜSKÜDAR–ÜMRANİYE–ÇEKMEKÖY METRO HATTINDA YAPILAN UYGULAMA DEĞİŞİKLİKLERİNİN PROJEYE MALİ VE SÜRESEL ETKİSİ. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. 2018;7(1):190-6.

 23135