Elektrikli araçlar için, yük ve araç hızının şehir içi yol, kırsal yol, otoyol veya arazi yolları gibi gerçek trafik koşullarının tamamında nasıl değiştiğini kesin olarak modellemek kolay değildir. Bununla birlikte uluslararası geçerliliği olan bazı elektrikli araç sürüş döngüleri tipik trafik koşullarını modellemek için iyileştirilmiştir. Bu çalışmada, araçlar için iyileştirilen sürüş döngülerinden bazıları model öngörülü akım kontrol tabanlı elektrikli araç sürücüsüne hız referansı olarak uygulanmıştır. Ek olarak elektrikli aracın toplam çekiş kuvveti kullanılarak oluşturulan yük momenti elektrikli aracı tahrik eden iç yüzey sürekli mıknatıslı senkron motora uygulanmıştır. Farklı hız profilleri ve yük momenti şartları için model öngörülü akım kontrol tabanlı elektrikli araç sürücüsünün başarımı MATLAB Simulink ortamında test edilmiştir. Farklı yük momentleri altında ve sıfır hızı da içeren geniş bir hız aralığında elde edilen benzetim sonuçları elektrikli araçlar için model öngörülü akım kontrol tabanlı iç yüzey sürekli mıknatıslı senkron motor sürücüsünün başarımını onaylamaktadır.
Elektrikli araçlar Model öngörülü akım kontrol İç yüzey sürekli mıknatıslı senkron motor AC motor sürücüsü
For electric vehicles, it is not easy to model exactly how the load and vehicle speed change in all real traffic conditions such as urban roads, rural roads, highways, or off-road. However, some internationally valid electric vehicle driving cycles have been improved to model typical traffic conditions. In this study, some of the enhanced driving cycles for vehicles are applied to the model predictive current control-based electric vehicle drive as the speed reference. In addition, the load torque generated by using the total traction force of the electric vehicle is applied to the interior permanent magnet synchronous motor driving the electric vehicle. The performance of the model predictive current control-based electric vehicle drive for different speed profiles and load torque conditions is tested in MATLAB Simulink environment. The simulation results obtained under different load torques and a wide speed range including zero speed confirm the performance of the model predictive current control based interior permanent magnet synchronous motor drive for electric vehicles.
Electrical vehicles Model predictive current control Interior permanent magnet synchronous motors AC motor drive
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Elektrik Makineleri ve Sürücüler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4 |