Bu
çalışmanın amacı, halkın güneş panelli evlere yönelik bakış açıları, tutumları
ve satın alma niyetine etki eden faktörleri önerilen bir Yapısal Eşitlik
Modeliyle (YEM) araştırmaktır. Bu amaçla önce, literatür taraması yardımıyla
bir araştırma modeli tasarlanmış ve modeldeki ilişkileri sınamak için çeşitli
hipotezler oluşturulmuştur. Daha sonra öne sürülen hipotezleri test edebilmek
için veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırma modelinde yer alan
faktörler, Tutum, Sosyal Norm, Algılanan davranış kontrolü, Satın alma niyeti
ve İlave ücret ödemeye yönelik gönüllülüktür. Çalışmada, önerilen araştırma
modeli Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) kullanılarak analiz edilmiş ve
önerilen modelinin uygunluğu çeşitli uyum ölçütlerine göre değerlendirilmiştir.
Analiz sonuçlarından, güneş panelli evlere yönelik aile ve çevreden gelen sosyal
baskıdaki bir birimlik artışın, satın alma niyetinde 0,48 birimlik bir artışa
neden olacağı belirlenmiştir. Ayrıca, algılanan davranış kontrolündeki bir
birimlik artışın, güneş panelli evlere satın almaya yönelik ilave ücret ödeme
gönüllüğünde 0,33 birimlik bir artışa neden olacağı da ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |