In this study, by the aid of the systems of queueing line model it has been defined a model which is concerning a customs’ waiting line model and computed systems’ activity rate. This study’s data has been obtained from a public banks’ İstanbul Agency As a result of solving model, it is found that systems’ activity rate is %17,8571.
Bu çalısmada bekleme hattı modeli yardımıyla bir bankadaki müsterilerin sıra beklemelerine iliskin model belirlenmis ve sistemin ortalama etkinligi hesaplanmıstır. Çalısmanın verileri bir kamu bankasının1 İstanbul Merkez Subesinden alınmıstır. Analiz sonucunda sistemin ortalama etkinliginin(doluluk oranının) %17,8571 oldugu belirlenmistir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2 |