BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar.

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 99, 01.08.2009

Öz

In our rapid technology worlds, it seems to very difficult to catch up with technology and to live with the applications the lack of problems. Because, Pre-anticipating in any subjects have a lot of advantages. Blog is one of the latest novelty affecting public relation as a communication applied field. Because pre- anticipating time and way of new technological changes and its application field in our life seems to be very difficult. Communication applications are most common and fast type of application field in terms of new technological developments in our life. Even it s new, the application of blog in our life has getting popularity. The affect, advantages, disadvantages and potential problems of blog used in public relations hasn’t recently determined. Even being difficult task, it s likely to make an assessment about advantages, disadvantages of blog in public relations. For this reason, it s tried to make an assessment about the level of utility in public relation and strong and weak side of blog with similarity and differences in terms of structure and applications.

Kaynakça

  • AL, Hamza (2002), Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Ankara, Bilimadamı Yayınları.
  • ALİKILIÇ, Özlem ve ONAT, Ferah (2008), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal
  • Bloglar”http://kutuphane.balikesir.edu.tr/bulten/kutbul_1207/kurumsal_bloglar.pdf,
  • (Erişim Tarihi, 20.09.2008).
  • Blog nedir? (2008),http://blog.milliyet.com.tr/BlogNedir.aspx. (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • Blog Ödülleri 2008 Sonuçları (2008), http://blog.blogodulleri.com/2008/05/10/blog- odulleri-2008-sonuclari/ (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • Blogging, Online Seyir Defterleri (2008), http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/mkpdf/ bosdi.pdf. (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • BUYURGAN, Murat (2008), “Bloglar Bir Medya Gücü müdür?”, http://2007.blogkonferansi.com/wp-content/uploads/murat_buyurgan.pdf. (Erişim, Tarihi, 17.09.2008).
  • ÇETİN, Gülfem (2008), Kurumsal Bloglar (2008), http://www.tobb.org.tr/ekonomikforum/ 2006/07/78-79%20iletisim.pdf. (Erişim Tarihi, 17.09.2008).
  • ÇOBAN, Barış (2006), “Yeni Emperyalizm Çağında Yeni Medya: Küreselleşme Sürecinde Medya Eleştirisi” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı 1-3 Kasım. İstanbul, s:272-279.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara, Erk Yayınları.
  • GERAY, Haluk (2003), İletişim ve Teknoloji, Ankara, Ütopya Yayınları.
  • GÜLTEKİN, Bilgehan ve KÖKER, Nahit Erdem (2006), “İnternetin Halkla İlişkilere Etkisi: Sanal Ortamlarda İnteraktif Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul. 138- 146.
  • GÜRDAL, Gültekin ve BULGAN, Uğur (2008), “Kullanıcı Merkezli Kütüphane Web Siteleri ve Yeni Teknolojiler.” http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak06/u06-7.pdf. (Erişim Tarihi, 17.09.2008).
  • HOLT, İlkay (2008), http://www.ku.edu.tr/ku/images/SKL/ticerreport_22-25aug_iholt.pdf. (Erişim Tarihi, 20.09.2008).
  • KARAASLAN, Enis (2008), “Neden Web Sitesi Güvenliği?”, http://security.ege.edu.tr/ doc/NedenWEBSitesiGuvenligi.pdf, (Erişim Tarihi, 18.09.2008).
  • KARAÇOR, Süleyman (2007), Reklam İletişimi, İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Konya, Çizgi Kitabevi.
  • KAZANCI, Metin (2004), Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler, 5.Bası, Ankara, Turhan Kitabevi.
  • KENT, Michael L. (2008), “Critical Analysis of Blogging In Public Relations” Public Relations Review, 34:32-40.
  • OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2001), Halkla İlişkiler, İstanbul, Der Yayınları.
  • OKAY, Ayla ve PELENK, Aybike (2006), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet; Halkla İlişkiler Şirketlerinin İnternet Kullanımı” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:377-385.
  • ONAT, Ferah ve ALİKILIÇ, Özlem Aşman (2008), “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi” http://www.massfiles.com/ BLOG/sosyal_ag.pdf., (Erişim Tarihi, 18.09.2008).
  • ÖNKAL, Güncel (2008), “Blog Felsefesi(z) Olmaz”, http://guncelonkal.com/PDF% 20BLOG%5Cblog_felsefesi.pdf. (Erişim Tarihi, 19.09.2008).
  • ÖZGEN, Ebru ve KABAN KADIOĞLU, Zeynep (2006), “Halkla İlişkilerde Yeni Medya Yaklaşımı Olarak Kriz Dönemlerinde “E-Mail” Kullanımının Sürecin İşleyişine Etkisi.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:386-394.
  • PİRA, Aylin (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul, Dönence Basım ve Yayın.
  • SARAN, Mine (2005), “İnternet ve Halkla İlişkiler”, Yeni Düşünceler, 1(1):61-75.
  • SARIFAKIOĞLU, M. Birkan (2008), Rapor, http://www.emo.org.tr/resimler/ekler/ e55263505ae74fc_ek.pdf?dergi=493. (Erişim Tarihi, 19.09.2008).
  • SAYIMER, İdil (2008), “Halkla İlişkilerde Hedef Kitlelerle Çift Yönlü Simetrik İletşim Kurmak Amacıyla Web Siteleri Kullanımı.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:163-172.
  • ŞEKER, Uğur (2006), “İnternet Reklam Pazarının Röntgeni”, www.marketingturkiye.com, (Erişim Tarihi, 17.10.2006).
  • VAN RAAIJ, W. Freed (1998), “Interactive Communication: Consumer Power and Initiative” Journal of Marketing Communications. 4:1-81

Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar.

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 99, 01.08.2009

Öz

Teknolojik gelişmenin çok hızlı olduğu günümüzde bireylerin son teknolojiye ayak uydurması ve günlük yaşam içerisindeki uygulamalarını sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilmesi oldukça zor görünmektedir. Çünkü yeni teknolojilerin günlük yaşamımıza ne zaman ve nasıl gireceği, uygulama boyutunun nerelere kadar ulaşacağını önceden tahmin etmek adeta imkansız gözükmektedir. Yeni teknolojik gelişmelerin günlük yaşantıda en hızlı uygulama alanı bulduğu yer iletişim uygulamalarıdır. Ancak her ne olursa olsun önceden bazı öngörülerde bulunmanın çok sayıda yararı bulunmaktadır. Bir iletişim uygulama alanı olan halkla ilişkiler üzerinde önemli etkiye sahip en son yeniliklerden biri de bloglardır. Blogların günlük yaşamda uygulaması çok yeni olmasına karşın hızla yaygınlaşmaktadır. Halkla ilişkilerde kendisine bir uygulama alanı bulan blogların etkileri, avantajları, zayıf yönleri ve ortaya çıkabilecek aksaklıklar hususunda kesin bir şeyler söyleyebilmek için henüz çok erkendir. Buna karşın en azından şimdiye kadar geçen süreç içerisinde blogların halkla ilişkiler uygulamalarında avantaj ve dezavantajları hususunda yetersiz de olsa bir değerlendirme yapılabilir. Bu amaçla, bu çalışmada halkla ilişkiler uygulamalarında blogların güçlü ve zayıf yönleri ile yapı ve işleyiş açısından benzerlik ve farklılıkları ortaya konularak bloglardan halkla ilişkiler uygulamalarında ne düzeydeyararlanılabileceği tespit edilmeye çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • AL, Hamza (2002), Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Ankara, Bilimadamı Yayınları.
  • ALİKILIÇ, Özlem ve ONAT, Ferah (2008), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal
  • Bloglar”http://kutuphane.balikesir.edu.tr/bulten/kutbul_1207/kurumsal_bloglar.pdf,
  • (Erişim Tarihi, 20.09.2008).
  • Blog nedir? (2008),http://blog.milliyet.com.tr/BlogNedir.aspx. (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • Blog Ödülleri 2008 Sonuçları (2008), http://blog.blogodulleri.com/2008/05/10/blog- odulleri-2008-sonuclari/ (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • Blogging, Online Seyir Defterleri (2008), http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/mkpdf/ bosdi.pdf. (Erişim Tarihi, 22.09.2008).
  • BUYURGAN, Murat (2008), “Bloglar Bir Medya Gücü müdür?”, http://2007.blogkonferansi.com/wp-content/uploads/murat_buyurgan.pdf. (Erişim, Tarihi, 17.09.2008).
  • ÇETİN, Gülfem (2008), Kurumsal Bloglar (2008), http://www.tobb.org.tr/ekonomikforum/ 2006/07/78-79%20iletisim.pdf. (Erişim Tarihi, 17.09.2008).
  • ÇOBAN, Barış (2006), “Yeni Emperyalizm Çağında Yeni Medya: Küreselleşme Sürecinde Medya Eleştirisi” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı 1-3 Kasım. İstanbul, s:272-279.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara, Erk Yayınları.
  • GERAY, Haluk (2003), İletişim ve Teknoloji, Ankara, Ütopya Yayınları.
  • GÜLTEKİN, Bilgehan ve KÖKER, Nahit Erdem (2006), “İnternetin Halkla İlişkilere Etkisi: Sanal Ortamlarda İnteraktif Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul. 138- 146.
  • GÜRDAL, Gültekin ve BULGAN, Uğur (2008), “Kullanıcı Merkezli Kütüphane Web Siteleri ve Yeni Teknolojiler.” http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak06/u06-7.pdf. (Erişim Tarihi, 17.09.2008).
  • HOLT, İlkay (2008), http://www.ku.edu.tr/ku/images/SKL/ticerreport_22-25aug_iholt.pdf. (Erişim Tarihi, 20.09.2008).
  • KARAASLAN, Enis (2008), “Neden Web Sitesi Güvenliği?”, http://security.ege.edu.tr/ doc/NedenWEBSitesiGuvenligi.pdf, (Erişim Tarihi, 18.09.2008).
  • KARAÇOR, Süleyman (2007), Reklam İletişimi, İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Konya, Çizgi Kitabevi.
  • KAZANCI, Metin (2004), Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler, 5.Bası, Ankara, Turhan Kitabevi.
  • KENT, Michael L. (2008), “Critical Analysis of Blogging In Public Relations” Public Relations Review, 34:32-40.
  • OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2001), Halkla İlişkiler, İstanbul, Der Yayınları.
  • OKAY, Ayla ve PELENK, Aybike (2006), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet; Halkla İlişkiler Şirketlerinin İnternet Kullanımı” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:377-385.
  • ONAT, Ferah ve ALİKILIÇ, Özlem Aşman (2008), “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi” http://www.massfiles.com/ BLOG/sosyal_ag.pdf., (Erişim Tarihi, 18.09.2008).
  • ÖNKAL, Güncel (2008), “Blog Felsefesi(z) Olmaz”, http://guncelonkal.com/PDF% 20BLOG%5Cblog_felsefesi.pdf. (Erişim Tarihi, 19.09.2008).
  • ÖZGEN, Ebru ve KABAN KADIOĞLU, Zeynep (2006), “Halkla İlişkilerde Yeni Medya Yaklaşımı Olarak Kriz Dönemlerinde “E-Mail” Kullanımının Sürecin İşleyişine Etkisi.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:386-394.
  • PİRA, Aylin (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul, Dönence Basım ve Yayın.
  • SARAN, Mine (2005), “İnternet ve Halkla İlişkiler”, Yeni Düşünceler, 1(1):61-75.
  • SARIFAKIOĞLU, M. Birkan (2008), Rapor, http://www.emo.org.tr/resimler/ekler/ e55263505ae74fc_ek.pdf?dergi=493. (Erişim Tarihi, 19.09.2008).
  • SAYIMER, İdil (2008), “Halkla İlişkilerde Hedef Kitlelerle Çift Yönlü Simetrik İletşim Kurmak Amacıyla Web Siteleri Kullanımı.” Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Kitabı, 1-3 Kasım. İstanbul, s:163-172.
  • ŞEKER, Uğur (2006), “İnternet Reklam Pazarının Röntgeni”, www.marketingturkiye.com, (Erişim Tarihi, 17.10.2006).
  • VAN RAAIJ, W. Freed (1998), “Interactive Communication: Consumer Power and Initiative” Journal of Marketing Communications. 4:1-81
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Karaçor Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaçor, S. (2009). Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 87-99.
AMA Karaçor S. Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2009;2(2):87-99.
Chicago Karaçor, Süleyman. “Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Ağustos 2009): 87-99.
EndNote Karaçor S (01 Ağustos 2009) Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 2 87–99.
IEEE S. Karaçor, “Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar”., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 87–99, 2009.
ISNAD Karaçor, Süleyman. “Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/2 (Ağustos 2009), 87-99.
JAMA Karaçor S. Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2009;2:87–99.
MLA Karaçor, Süleyman. “Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2009, ss. 87-99.
Vancouver Karaçor S. Halkla İlişkilerde İletişim Aracı Olarak Bloglar. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2009;2(2):87-99.