BibTex RIS Kaynak Göster

Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma.

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 81 - , 01.04.2011

Öz

To be a well-known city means to make it more precious and preferable in the eyes of people living in it or people having a kind of relations with it. When “Brand City” is thought, more awareness and thus more visitors and investors for the city come to mind accordingly. As a result of those increases, residents’ problems are solved fast and easily and the incomes of the people living in the city ascend. This study aims to prove the importance of presentation and awareness for Niğde to be a brand city by more advertising and introduction in national market. With the help of the questionnaire prepared for this purpose, it is aimed to determine and measure to what extent the awareness of Niğde and its surround has been in national market.

Kaynakça

  • İNAL, M. Emin (1998), Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama Planlaması ve Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Marmara Ünv. SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • İRİ, Ruhan (2009), Niğde İlinin Turizm Açısından Pazarlanması, Niğde Ünv. SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İRİ, Ruhan; M. Emin İNAL; H. Hüseyin TÜRKMEN (2010), Geçti Bor’un Pazarı, Sür Eşeği Niğde’ye (Niğde Tanıtımı Kitabı), Detay Yay., Ankara.
  • KURTULUŞ, Kemal (2008), Pazarlama Araştırmaları, Filiz Kitabevi, 9. baskı, İSTANBUL.
  • KARLI, Aysun (2009), “2010 Bursa’sına Altepe İmzası”, http://www.bursahaber.com.tr/?main=yazi&yazar_id=31&yazi_id=3837, erişim: 05.06.2010.
  • KOBAN, Emine (2009), “Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ve Çağrıştırdıkları”, http://www.bursaekonomi.com.tr/default.asp?page=newsopen.asp&opennews=135 1&qmshow=256, erişim: 19.12.2009.
  • ÖZTÜRK, Başaran (2010), “Markalar Kenti Niğde’den, Marka Kent Niğde’ye”, Ticaret (Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi), C:5, Sa:27, ss. 18- 21.
  • POLAT, Cihat (2008), “Şehir Pazarlaması ve Pazarlanmayı Bekleyen Şehir Niğde”, Ticaret (Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi), C:3, Sa:13, ss. 13- 29.
  • SEZGİN, Mete; Ruhan İRİ; M. Emin İNAL( 2008), “Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Tutundurma Çabalarına Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma”, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (Selçuk Üniversitesi İİBF Dergisi), Y:9, Sa:16, Ekim, sh. 441–460.
  • TDK, (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları
  • http://www.milliyet.com.tr/2003/10/20/sanat/san02.html, erişim tarihi: 27.06.2010.
  • Ruhan İRİ, M. Emin İNAL ve H. Hüseyin TÜRKMEN
  • http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=tan%FDt%FDm&ayn=tam, erişim tarihi: 05.06.2010.
  • http://www.virginia.org.
  • http://www.markasehir.com/siteic.php~id=&altno=13&back=false.html, erişim tarihi: 05.06.2010.

Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma.

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 81 - , 01.04.2011

Öz

Tanınan ya da bilinen şehir olmak, o şehirde yaşayanların ve şehirle bir şekilde yolları kesişenlerin gözünde, daha değerli ve daha tercih edilir hale gelmek demektir. “Marka şehir” denildiğinde, akla şehrin daha fazla bilinirliği ve bu bilinirliliğe bağlı olarak da şehre daha fazla ziyaretçinin ve yatırımcının gelmesi sağlanarak, o şehirde yaşayanların sorunlarının daha hızlı ve kolay çözülmesi ile birlikte gelir durumlarının da artması gelmektedir. Bu çalışma, İç Anadolu Bölgesinde yer alan Niğde ve yöresinin, ulusal pazarda daha fazla tanınarak -bilinerek- “Marka şehir” haline gelmesinde, tanıtım ve bilinirliğin önemini ortaya koymak amacına yöneliktir. Bu amaçla düzenlenen anket formuyla, Niğde ve yöresinin Türkiye ulusal pazarında, ne kadar tanınan bir şehir olduğunun belirlenmesine çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • İNAL, M. Emin (1998), Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama Planlaması ve Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Marmara Ünv. SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • İRİ, Ruhan (2009), Niğde İlinin Turizm Açısından Pazarlanması, Niğde Ünv. SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İRİ, Ruhan; M. Emin İNAL; H. Hüseyin TÜRKMEN (2010), Geçti Bor’un Pazarı, Sür Eşeği Niğde’ye (Niğde Tanıtımı Kitabı), Detay Yay., Ankara.
  • KURTULUŞ, Kemal (2008), Pazarlama Araştırmaları, Filiz Kitabevi, 9. baskı, İSTANBUL.
  • KARLI, Aysun (2009), “2010 Bursa’sına Altepe İmzası”, http://www.bursahaber.com.tr/?main=yazi&yazar_id=31&yazi_id=3837, erişim: 05.06.2010.
  • KOBAN, Emine (2009), “Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ve Çağrıştırdıkları”, http://www.bursaekonomi.com.tr/default.asp?page=newsopen.asp&opennews=135 1&qmshow=256, erişim: 19.12.2009.
  • ÖZTÜRK, Başaran (2010), “Markalar Kenti Niğde’den, Marka Kent Niğde’ye”, Ticaret (Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi), C:5, Sa:27, ss. 18- 21.
  • POLAT, Cihat (2008), “Şehir Pazarlaması ve Pazarlanmayı Bekleyen Şehir Niğde”, Ticaret (Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi), C:3, Sa:13, ss. 13- 29.
  • SEZGİN, Mete; Ruhan İRİ; M. Emin İNAL( 2008), “Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Tutundurma Çabalarına Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma”, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (Selçuk Üniversitesi İİBF Dergisi), Y:9, Sa:16, Ekim, sh. 441–460.
  • TDK, (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları
  • http://www.milliyet.com.tr/2003/10/20/sanat/san02.html, erişim tarihi: 27.06.2010.
  • Ruhan İRİ, M. Emin İNAL ve H. Hüseyin TÜRKMEN
  • http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=tan%FDt%FDm&ayn=tam, erişim tarihi: 05.06.2010.
  • http://www.virginia.org.
  • http://www.markasehir.com/siteic.php~id=&altno=13&back=false.html, erişim tarihi: 05.06.2010.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin İNAL Ruhan İRİ H. Hüseyin Türkmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türkmen, M. E. İ. . R. İ. . H. H. (2011). Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 81.
AMA Türkmen MEİRİHH. Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2011;4(1):81.
Chicago Türkmen, Mehmet Emin İNAL Ruhan İRİ H. Hüseyin. “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Nisan 2011): 81.
EndNote Türkmen MEİRİHH (01 Nisan 2011) Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 1 81.
IEEE M. E. İ. . R. İ. . H. H. Türkmen, “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, s. 81, 2011.
ISNAD Türkmen, Mehmet Emin İNAL Ruhan İRİ H. Hüseyin. “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (Nisan 2011), 81.
JAMA Türkmen MEİRİHH. Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;4:81.
MLA Türkmen, Mehmet Emin İNAL Ruhan İRİ H. Hüseyin. “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2011, s. 81.
Vancouver Türkmen MEİRİHH. Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;4(1):81.