Telephone has been an important part of our lives since the middle of the 19th century thanks to the tremendous technological developments in communication industry. Fast growing pace of mobile phone industry caused a significant increase in the number of competitors in the sector. In this study, analytical hierarchy process (AHP) approach has been employed to assess the determinants of brand choice in mobile phone purchase by students. An empirical survey has been conducted to the students of Suleyman Demirel University. The findings suggest that functionality has an important role on mobile telephone brand choice.
Telefon, 19. yüzyılın ortalarında hayatımıza girmiş ve hızlı bir gelişim göstererek iletişim sektörünün en önemli parçası haline gelmiştir. Teknolojinin hızlı gelişimine iletişim sektörü de aynı hızla uyum sağlamıştır. Bu hızlı gelişime uygun olarak cep telefonu sektörünün artış göstermesi, sektörün içinde yer alan şirketlerin de artması sonucunu doğurmuştur. Bu çalışmada öğrencilerin cep telefonu satın alırken marka tercihinde etkili olan özellikler analitik hiyerarşi prosesi ile değerlendirilmiştir. Bu amaçla Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerinde anket çalışması yapılarak veriler toplanmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin cep telefonu markası tercihinde etkili olan özelliklerin başında kullanım özelliği yer almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 1 |