Gathering the information about satisfaction of tourism experience and general tourism attitudes from the point of view of various tourism stakeholders is of great importance in the relevant future direction of tourism policy implementations. For this reason, the main objective of the study is to adress the opinions of tourism stakeholders in Antalya and to reveal a due diligence about the mentioned topics. This study is implemented on the management level of employees in chamber of commerce, hotels, holiday villages, tourism-related faculties and vocational schools, travel agencies and directorate of tourism and culture in Antalya. While examining the satisfactions of tourism stakeholders in certain subjects, the results prevail that satisfaction levels seem to be somewhat low. Competitiveness performance of Antalya as a tourism destination is evaluated as competitive by the stakeholders, while they state that tourism in Antalya is still in the phase of development. Tourist attracting aspects of Antalya were also perceived positively by the stakeholders.
Tourism Destination Competitiveness Stakeholder Theory Satisfaction Attitude.
Çeşitli turizm paydaşlarının gözünden bir destinasyonun sunduğu turizm deneyimi ile ilgili tatmin ve genel tutumlarla ilgili bilgiye sahip olmak, gelecekteki turizm planlaması uygulamalarının doğru yönlendirilebilmesinde önem taşımaktadır. Bu nedenle, turizm ürün ve hizmetleriyle ilgili tatmin düzeyleri ve turizmle ilgili genel tutumları konusundaki algılarını belirlemek için Antalya’daki turizm paydaşlarının görüşlerine başvurmak ve anılan konularla ilgili bir durum tespiti yapmak bu çalışmanın temel amacıdır. Bu araştırma Antalya ve çevresinde etkinlikte bulunan ticaret odası, oteller, tatil köyleri, turizmle ilgili fakülte ve yüksekokullar, seyahat acentaları, kültür ve turizm il müdürlüğünde üst düzey çalışanlara uygulanmıştır. Antalya’daki turizm paydaşlarının belli konulardaki tatminleri incelendiğinde elde edilen sonuç genel olarak tatminlerin düşük çıktığını göstermektedir. Antalya’nın bir turizm destinasyonu olarak rekabetçilik performansını rekabetçi olarak değerlendiren paydaşlar, turizmin Antalya’da halen gelişme aşamasında olduğunu öne sürmüştür. Antalya’nın turisti çeken yönleri de paydaşlar tarafından genellikle olumlu algılanarak çekici olarak değerlendirilmiştir.
Turizm Destinasyon Rekabetçiliği Paydaş Kuramı Tatmin Tutum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 1 |