Nowadays, the effective use of performance of workers in workplace is mostly related with the work satisfaction which can be experienced in institution. It can be said that, negative behaviors and attitudes such as absenteeism, high level of workforce turnover rate, work stoppage, indiscipline, and sabotage are due to the work dissatisfaction. Specifically, factors such as tools used in work, conditions of the work, physical environment, fee, promotion system, appreciation and social prestige can reduce to perceptions of the workers related to the work satisfaction of the workers. In this context, managers should constantly increase the work satisfaction applications based on quality philosophy within the structure, method and processes of the institutions if they want to create a happy work place.In this study, in order to determine factors that affect work satisfaction in public and private banking in Kilis province and how they differ from each other in a sectorial basis, it was determined that the difference arise from the fee, management implications, promotion expectancies and partly in knowledge and skills attitudes however, in relation to friendship relationship and workplace issues there is no significant difference.
Service sector Work satisfaction Factors Affecting Work SatisfactionJEL Classification: M12
Günümüz iş ortamında çalışanın performansını verimli kullanabilmesi büyük ölçüde kurum içinde yaşadığı iş tatminine bağlıdır. Günümüz işletmelerinde yaşanan devamsızlık, işgücü devir hızının yüksekliği, sabotaj, disiplinsizlik, iş bırakma vb. gibi olumsuz davranış ve yaklaşımların temelinde iş tatminsizliğinin yattığı söylenebilir. Özellikle işte kullanılan aletler, işin yapılış koşulları, fiziksel ortam, ücret, terfi sistemi, takdir edilme ve sosyal saygınlık gibi unsurların çalışan lehine eksik ya da hatalı uygulanması, çalışanların iş tatmini ile ilgili algılarını zayıflatabilmektedir. Bu kapsamda yöneticiler daha rekabetçi ve başarılı bir kurumda çalışanlarıyla mutlu bir iş ortamı oluşturmak istiyorlarsa kurumlarının yapı, yöntem ve süreçlerinde kalite felsefesini temel alan iş tatmini uygulamalarını artırarak devam ettirmeleri gerekmektedir.Kilis ilindeki kamu ve özel bankalarda çalışan personelin iş tatminini etkileyen unsurlar ve bu unsurların sektörel olarak ne ölçüde birbirinden farklılaştıklarının belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada, kamu ve özel banka personeli arasında iş tatminini etkileyen farklılığın özellikle; ücret, yönetim uygulamaları, terfi beklentileri ve kısmen bilgi ve yetenek konularında ön plana çıktığı belirlenirken; arkadaşlık ilişkileri ve iş ortamı konularında ise önemli bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |