BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 223 - 235, 31.01.2015

Öz

Public expenditures are performed by public and legal entities in terms of direct payments either in money or in goods. Furthermore, include other public expenditures in order to administer public services. Private sector expenditures, on the other hand, are comprised of expenditures of private entrepreneurships other than public legal entities.Determining the size of an economy necessitates differentiation of the allocation of governmental sources between public and private sectors. Public expenditures would be classified in terms of three different criteria such as economic, administrative and functional. Ultimate goals of expenditures realized by public and private sectors would differ. Public expenditures eventually aim to promote social welfare by prioritizing services that stem from society’s common needs, while private sector focuses on profit maximization.Contributions of both public and private sector expenditures to development of countries are indisputable. By the courtesy of economic and social impacts of those expenditures, new fields of employment are formed, level of income distribution injustice is minimized and welfare of the society is increased

Kaynakça

  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), 2008:1
  • Geçmişten Günümüze Türkiye’de Dış Borçlar, Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA Analiz). Karagöl, E.T .(2011).
  • Kenar, Necdet, (2000), “Dünyada ve Türkiye’ de İşsizlik” Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Tes-İş
  • Dergisi, Ağustos-Eylül, Ankara. Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA Analiz). s;69. (SETA Analiz) Karagöl, E.T. (2013)
  • Şahin, H. (2011). Türkiye Ekonomisi (8.Baskı) Bursa: Ezgi Yayınevi
  • Tokgöz, E. (2007). Türkiye’nin İktisadi Gelişme Tarihi (1914-2007). 8. Baskı.
  • Turan, Zübeyir, Türkiye Ekonomisinde Kasım 2000 – Şubat 2001 Krizleri, Tühis Yayınları, Ankara, 2005.

2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 223 - 235, 31.01.2015

Öz

Kamu harcamaları, kamunun ve kamu tüzel kişilerinin doğrudan para ve mal olarak yaptığı harcamalardır. Ayrıca kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarının gerçekleştirdiği harcamaları içerir. Özel sektör harcamaları ise kamu ve kamu tüzel kişileri haricindeki özel teşebbüslerin gerçekleştirmiş olduğu harcamalardan oluşmaktadır.

İktisadi kaynakların ne kadarının kamu ne kadarının özel kesim tarafından kullanıldığının ayrımı yapıldığı takdirde, devletin ekonomideki büyüklüğü belirlenmiş olur. Kamu harcamalarının sınıflandırılması; ekonomik, idari ve fonksiyonel ayrım olmak üzere üç şekilde yapılmaktadır. Kamunun ve özel sektörün gerçekleştirmiş olduğu harcamalarının nihai hedefleri birbirinden farklılık göstermektedir. Kamu harcamalarının nihai hedefi; toplumun ortak ihtiyaçlarından doğan hizmetleri en iyi şekilde yerine getirip refah düzeyi artırmak iken, özel sektörün nihai hedefi ise sadece karını en üst düzeye çıkarmaktır.

Gerek kamunun gerekse de özel sektör harcamalarının ülke ekonomisinin gelişimine katkıları tartışılmaz boyuttadır. Bu harcamaların ekonomik ve sosyal etkileri sayesinde ülkemizde üretimde artışlar gerçekleşmekte, yeni istihdam alanları oluşmakta, gelir dağılımındaki adaletsizlik asgari seviyelere düşmekte, toplumun refah düzeyinde artışlar yaşanmaktadır.

Kaynakça

  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), 2008:1
  • Geçmişten Günümüze Türkiye’de Dış Borçlar, Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA Analiz). Karagöl, E.T .(2011).
  • Kenar, Necdet, (2000), “Dünyada ve Türkiye’ de İşsizlik” Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Tes-İş
  • Dergisi, Ağustos-Eylül, Ankara. Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA Analiz). s;69. (SETA Analiz) Karagöl, E.T. (2013)
  • Şahin, H. (2011). Türkiye Ekonomisi (8.Baskı) Bursa: Ezgi Yayınevi
  • Tokgöz, E. (2007). Türkiye’nin İktisadi Gelişme Tarihi (1914-2007). 8. Baskı.
  • Turan, Zübeyir, Türkiye Ekonomisinde Kasım 2000 – Şubat 2001 Krizleri, Tühis Yayınları, Ankara, 2005.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zübeyir Turan

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, Z. (2015). 2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 223-235.
AMA Turan Z. 2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Şubat 2015;8(1):223-235.
Chicago Turan, Zübeyir. “2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Şubat 2015): 223-35.
EndNote Turan Z (01 Şubat 2015) 2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 1 223–235.
IEEE Z. Turan, “2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 223–235, 2015.
ISNAD Turan, Zübeyir. “2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/1 (Şubat 2015), 223-235.
JAMA Turan Z. 2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8:223–235.
MLA Turan, Zübeyir. “2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2015, ss. 223-35.
Vancouver Turan Z. 2002 – 2012 YILLARI ARASINDA TÜRK İKTİSAT POLİTİKASINDAKİ GELİŞMELER. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8(1):223-35.