Bu çalışmada işletmelerin pazarlama fonksiyonuna yönelik harcamalarının ve yönetim fonksiyonuna yönelik harcamalarının satış performansları üzerinde ne yönlü ve ne büyüklükte etkili olduğu sorularına cevap verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, pazarlama harcamalarına veya yönetim harcamalarına daha fazla yönelen şirketlerden oluşan iki gruba ait veriler, panel regresyon analizi yardımıyla modellenmiş ve parametre tahmin sonuçları karşılaştırılmıştır. Borsa İstanbul (BIST) imalat sanayiinde işlem gören işletmeler anakütleyi oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlar, firma satış performansını arttırıcı etkide olması açsından pazarlama fonksiyonuna yönelik gerçekleştirilen harcamaların her iki grup için de en önemli kriter olduğu yönündedir. Ayrıca gruplar arası karşılaştırma yapıldığında, pazarlama fonksiyonuna yönelik harcamaları yönetim fonksiyonuna yönelik harcamalarından daha fazla olan şirketlerde gerçekleştirilen pazarlama harcamaları dolayısıyla tespit edilen firma satış performansının, diğer grupta yer alan şirketlerinkine kıyasla daha güçlü olduğu belirlenmiştir.
Pazarlama Giderleri Genel Yönetim Giderleri Firma Performansı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 3 |