Üçüncü Sinema kavramı sinemanın diğer alanları olan popüler sinema ve sanat sinemasından farklı olarak ortaya çıkmış bir alandır. Politik ögelerin, işçi, halk mücadelelerin birarada bulunan bir anlayışla hareket eden üçüncü sinema, Türkiye’de Yılmaz Güney sineması ile kendi daha da ön plana çıkarmıştır. Ticari bir kaygı olmadan sadece halkın yaşayışlarını olduğu gibi gerçek bir uslüpla anlatmaya gereği duyan bu sinema, pöpüler sinema ve sanat sineması gibi fazla ilgi görmemiştir. Üçüncü sinemanın ana odağı o ülkede yaşanan politik olaylar, gelişen siyasi durumlar sonucu kendini göstermeye başlamıştır. Türkiye’de Metin Erksan, Atıf Yılmaz ve Yılmaz Güney gibi önemli yönetmenler bu alanın öncüleri olmuştur. Bu çalışmada Türkiye için önemli bir oyuncu, senarist, yönetmen olan Yılmaz Güney’in politik sineması doğrultusunda son çekmiş olduğu Duvar filminin politik içeriği bağlamında bir analizi yapılarak bir sonuca varılacaktır. İlk olarak politik sinema kavramı ve Türk siyasi tarihi hakkında bilgi verilecektir. Daha sonra Yılmaz Güney’in sineması ve politik kişiliği ele alınarak, Duvar filminin politik sinema açısında incelemesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.