Fen Bilimleri dersi gibi doğa bilimleri derslerinde deney yönteminin kullanılması gerekliği tartışılmaz bir gerçektir. Okullarda, çeşitli nedenler ile deney yapma imkanlarının kısıtlı olduğu durumlarda, teknolojinin getirmiş olduğu yeni imkanlar sayesinde dijital deneyler, bu ihtiyacı karşılamada bir alternatif çözüm olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, İlkokul Fen Bilimleri dersinde kullanılan dijital deneylerin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla araştırmada 4. Sınıf Fen Bilimleri dersi ‘’Kuvvetin Etkileri’’ konusunun işlenmesinde, eğitim-öğretim ortamında yaygın olan düz anlatım, soru-cevap yöntemi kullanılarak öğretim ile dijital deneylerin kullanıldığı öğretimin arasında öğrenci başarısı açısından farklılık olup olmadığını karşılaştırmaktır. Verilerin analizinde, deneysel desen modeli için ön test- son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Her bir gruptaki öğrencilerin ön test puanları ve son testte aldıkları puanlar belirlendikten sonra gruplar birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Dijital deneylerin öğrenmedeki etkisini analiz etmek için toplanan veri setinin istatistiksel özellikleri olarak standart sapma, aritmetik ortalamalar ve varyans değerleri hesaplanmıştır. Bağımsız Örnekler t Testi, grupların ortalamalarını karşılaştırmak ve puanların ortalama değerindeki farkı dijital deneylere bağlı olarak belirlemek için önerilmiştir. Bilgisayar ortamında dijital deneylerin deneysel kazanımları öğrenmede etkili olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.