Bu çalışmada, bir müzik yapıtını oluşturan müzik cümlelerini duraksatmak ya da noktalandırmak için kullanılan kadansların L. v. Beethoven’ın no.3-op. 69, la majör piyano ve viyolonsel sonatının Allegro ma non tanto başlıklı I. bölümündeki cümle bitişlerine olan etkilerine ve işlevlerine değinilmiştir. Çalışmada, Beethoven’ın piyano ve viyolonsel sonatlarının üçüncüsü olan eserinin bölüm yapıları hakkında bilgi verilmiş, I. bölümün ayrıca form analizi yapılarak, teknik ve müzikal yönden değerlendirilmiştir. Beethoven’ın 1800’lerde başlayan sağırlık sorununa rağmen besteciliğindeki gücün hiç azalmayıp aksine artması bestecinin hayatındaki ‘‘kahramanlık dönemi’’ olarak adlandırılan yıllardaki başarısını kanıtlar niteliktedir. Bin yedi yüz yedi-1808 yıllarında bestelediği la majör piyano ve sonatı da bestecinin orta kahramanlık dönemi yıllarına denk gelerek bu döneme dahildir.
Bu çalışma, L. v. Beethoven’ın müzikal üslubunun, no.3-op. 69, la majör piyano ve viyolonsel sonatındaki izlerini, bu sonatın müzikal yapısını, merak edenlere ve çalışmak isteyen müzisyenlere bir yol gösterici olarak düşünülmüştür. Aynı zamanda bir müzik cümlesini sonlandırmak için gerekli olan kadansların klasik dönemdeki yeri hakkında da bilgi verecek bu çalışma, eseri çalışmak isteyenlere eserin stili hakkında bilgi vermeyi amaçlayarak literatüre katkı sağlaması amacıyla çalışılmıştır.
L. v. Beethoven kadans no.3-op. 69-la majör piyano ve viyolonsel sonatı.
In this study, the effects and functions of the cadences used to pause or punctuate the musical sentences that make up a musical work on L. v. Beethoven's no.5-op. 69 A major piano and cello sonata on sentence endings in the I. section titled Allegro, ma non tanto are mentioned.
In the study, information was given about the section structures of Beethoven's third piano and cello sonatas, the first part was evaluated technically and musically also by making a form analysis.
Despite Beethoven's deafness problem that started in the 1800s, the power in his composition never diminished, but on the contrary increased, which proves the success of the composer in the period called "heroic period" in his life.
The piano and sonata in A major, which he composed in the years one thousand seven hundred and seventeen-1808, are also included in this period, coinciding with the middle heroic period of the composer.
This study, is thought to be a guide for those who are curious and for musicians who want to work on the traces of L. v. Beethoven's musical style on no.5-op. 69, A major piano and cello sonata, this sonata's musical structure.
At the same time, this study, which will provide information about the place of cadences in the classical period, which is necessary to end a musical sentence, has been tried to contribute to the literature by aiming to give information about the style of the piece to those who want to study the piece.
: L. v. Beethoven cadence no.3-op. 69-a major piano and violoncello sonata. : L. v. Beethoven, cadence, no.3-op. 69-a major piano and violoncello sonata.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.