The aim of the study is to reveal whether there is a relationship between customer satisfaction and customer loyalty and service quality and differentiation practices in private schools. Although there are many studies in the literature on competition strategies in different sectors (aviation, tourism, food, etc.), there is no study on differentiation strategies for private schools. This study aims to contribute to the literature in terms of revealing the relationship between service quality and differentiation practices of private schools and customer satisfaction and loyalty. In this research, which uses a numerical research method, the survey chosen as the data collection technique was applied to the parents of private school students in Istanbul after receiving ethics committee approval numbered 2023/08 on 22.12.2023, and the hypotheses created according to the research purpose were tested on 626 usable data obtained. According to the statistical findings, it is understood that service quality and differentiation practices in private schools are related to customer satisfaction and loyalty and also have a significant effect.
Service Quality Differentiation Practices Customer Satisfaction Customer Loyalty Private School
Çalışmanın amacı, özel okullarda müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati ile hizmet kalitesi ve farklılaştırma uygulamaları arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Literatürde farklı sektörlerde (havacılık, turizm, gıda vb.) yapılmış rekabet stratejileri üzerine çok sayıda çalışma bulunmakla birlikte özel okullarla ilgili farklılaşma stratejisi üzerine herhangi bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu çalışmayla özel okulların hizmet kalitesi ve farklılaştırma uygulamaları ile müşteri memnuniyeti ve sadakati arasındaki ilişkinin ortaya konulması açısından literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Sayısal araştırma yönteminin olduğu bu araştırmada veri toplama tekniği olarak seçilen anket için 22.12.2023 tarihinde 2023/08 numaralı etik kurul onayı alındıktan sonra İstanbul'daki özel okul öğrenci velilerine uygulanmış ve elde edilen 626 kullanılabilir veri üzerinden araştırma amacına göre oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Elde edilen istatistiki bulgulara göre, özel okullardaki hizmet kalitesi ve farklılaştırma uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve sadakati ile ilişkili olduğu, ayrıca anlamlı bir etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır.
Hizmet kalitesi Farklılaştırma Uygulamaları Müşteri Memnuniyeti Müşteri Sadakati Özel Okul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.