One of the main causes of climate change and global warming is carbon emissions released into the environment. One of the methods to reduce carbon emissions is to promote the widespread use of electric vehicles. To increase the adoption of electric vehicles, it is important to understand public perception of these vehicles. Social media, which is one of today's most important data sources, plays a significant role in determining companies' strategic roadmaps and influencing consumers' purchasing behaviors. This study aims to measure consumer perception of the TOGG brand, which is produced as Turkey's first electric and smart vehicle, on the social media platform YouTube. Comments on the first pre-order promotional video of the TOGG vehicle, released on March 14, 2023, were evaluated through content analysis. The content analysis was conducted using the MAXQDA program. The analysis results indicate that positive statements are predominant in the comments, and the vehicle is found to be a source of pride due to being Turkey's first electric and smart vehicle. Additionally, while there are comments indicating insufficient purchasing power and finding the price high, there are also comments stating that TOGG's price is considered reasonable compared to other vehicles. The image and evaluation of the TOGG vehicle's pre-order promotional video from the consumer's perspective are crucial for meeting expectations related to the vehicle and laying the groundwork for future developments concerning the product.
İklim değişikliğinin ve küresel ısınmanın en büyük sebeplerinden biri doğaya salınan karbon emisyonudur. Karbon emisyonunun azaltılabilmesindeki yöntemlerden biri de elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasını sağlayabilmektir. Elektrikli araçların benimsenmesini artırabilmek için, araçlara yönelik kamu algısını anlamak önemlidir. Günümüzdeki en önemli veri kaynaklarından biri olan sosyal medya şirketlerin stratejik yol haritasını belirlemede ve tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemede büyük rol oynamaktadır. Bu çalışma Türkiye’nin ilk elektrikli ve akıllı aracı olarak üretilen TOGG markasının sosyal medya platformlarından olan YouTube üzerindeki tüketici algısını ölçmeye yönelik yapılmıştır. 14 Mart 2023 tarihinde yayınlanan TOGG aracının ilk ön sipariş tanıtım videosuna yapılan yorumlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. İçerik analizi MAXQDA programı ile yapılmıştır. Analiz sonucunda, yorumlarda pozitif ifadelerin çoğunlukta olduğu ve Türkiye'nin ilk elektrikli ve akıllı aracı olması nedeniyle gurur verici bulunduğu en belirgin sonuçlar arasında yer almaktadır. Buna ilaveten, yorumlarda alım gücü yetersizliği ve fiyatın yüksek bulunmasına ilişkin ifadeler yer aldığı kadar, TOGG'un diğer araçlarla kıyaslandığında fiyatının uygun bulunmasına yönelik yorumlar da yer almaktadır. TOGG aracının ön sipariş tanıtım filminin tüketici gözünden imajı ve değerlendirilmesi, araçla ilgili beklentilere cevap verebilmesi ve gelecekteki ürün ile ilgili gelişmelere zemin hazırlaması açısından oldukça önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetim Bilişim Sistemleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.