Dijitalleşmenin ve sosyal medyanın hemen hemen her sektörde özellikle pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde etkili bir şekilde kullanıldığı günümüzde bankalar da diğer işletmeler gibi dijitalleşmeden ve sosyal medyadan faydalanarak ürün ve hizmetlerini hem kurumsal hem de bireysel müşterilerine hızlı, kolay ve çok ucuz bir şekilde duyurabilmektedir. Özellikle sosyal medyanın genç ve ortanca nüfus tarafından çok yoğun bir şekilde kullanılmasıyla işletmeler için bu mecra çok çekici bir hale gelmiştir ve işletmeler kurumsal profillerinin bulunduğu sosyal medya hesaplarını bir reklam ve MİY aracı olarak kullanmaya başlamışlardır.
Çalışmada ülkemizdeki 6 katılım bankasının kurumsal Instagram hesaplarından yaptığı paylaşımlar içerik analizi yardımıyla incelenmektedir. Amaçlı örneklem kapsamında ve yılın ilk 2 ayını kapsayan 173 paylaşım detaylı bir şekilde incelenerek paylaşım temaları belirlenmiştir. Paylaşımlar incelendiğinde; dikkat çeken bulgular arasında, ürün ve hizmetlerin tanıtılması, özel gün ve anma içerikli paylaşımlar, sürdürülebilirlik (Çevresel, ekonomik ve sosyal boyutuna ilişkin paylaşımlar) ve özellikle bankaların geliştirdiği dijital hizmetleri tanıtan paylaşımlar dikkat çekmektedir. Bu paylaşımlar “bilgi verici ve eğlendirici” temalı içerikler olarak kategorilendirilmiştir. Özellikle bankaların kendi personellerinin de yer aldığı orijinal video içeriklerinin takipçiler tarafından çok daha fazla etkileşim aldığı görülürken, takipçi yorumlarından özellikle şikayet içerikli olan mesajlara hızlı bir şekilde geri dönüş yapıldığı gözlemlenmiştir.
Sosyal Medya Pazarlaması Dijitalleşme Katılım Bankaları Instagram İçerik Analizi
Nowadays, where digitalization and social media are used effectively in almost every sector, especially in marketing and promotional activities, banks, like other businesses, can make use of digitalization and social media to announce their products and services to both corporate and individual customers quickly, easily and very cheaply. Especially the intense use of social media by the young and middle age population has made this channel very attractive for businesses and they have started to use their corporate profiles as an advertising and CRM tool.
In the study, the posts made by 6 participation banks in our country from their corporate Instagram accounts are examined with the help of content analysis. Within the scope of purposeful sampling, 173 posts covering the first 2 months of the year were examined in detail and sharing themes were determined. When the posts are examined; among the remarkable findings, the promotion of products and services, posts with special day and commemoration content, sustainability (posts regarding environmental, economic and social dimensions) and especially posts explaining the digital services developed by banks attract attention. These posts are categorized as "informative” and “entertaining" themed content. It has been observed that the original video contents, especially those involving the banks' own personnel, receive much more interaction by the followers. It has been observed that messages from follower comments, especially those with complaint contents are responded quickly.
Social Media Marketing Digitalisation Participation Banks Instagram Content Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uygulamalı Ekonomi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.