Amaç: Bu çalışmada; gönüllü üniversite
birinci sınıf öğrencilerine ilkyardım konusunda teorik ve uygulamalı eğitim ve
eğitim sonunda başarılı olanlara uluslararası geçerliliği olan ilkyardımcı
sertifikası verilmesi ile üniversite bünyesine ilkyardım eğitim merkezi
açılması amaçlandı.
Metod: Çalışmanın ilk aşamasında, Sağlık
Yüksekokulu gönüllü birinci sınıf öğrencilerinden 78’ine ilkyardım kitabı
gönderildi ve yaz dönemi kendilerinden kitaba çalışılması istendi. Okul
açıldığında ilkyardım konusunda bir sınav yapıldı ve başarılı olan 53 öğrenciye
ön test uygulandı ve 16 saat “Temel İlkyardım Eğitimine” alındı. Eğitim
sonrasında tekrar son test uygulandı.
Bulgular:
Eğitimden
sonra, başarılı ve başarısız öğrenciler arasında test sonuçları
karşılaştırıldı. Başarılı ve başarısız öğrenciler kendi aralarında ve eğitimden
önce ve sonra aynı sorularla değerlendirildiğinde, tüm sorularda eğitimden
sonra istatistiksel olarak anlamlı fark izlendi. (p<0.001)
Sonuç:
Hem
uluslar arası hem de ulusal geçerliliği olan bir “İlk Yardımcı Sertifikası”
başarı olan 31 öğrenciye verildi ve üniversite bünyesinde ilkyardım eğitim
merkezi açıldı.
İlk yardım eğitim; kardiyopulmoner resüsitasyon; halk sağlığı; hemşirelik öğrencileri
Aim: In this study, theoretical and applied education is given
to the volunteer first class university students. At the end of the education,
it is aimed to give first aider certification which has international validity
and to open first aid education center in university.
Material
and Method: In the first step of
study, 78 of the first year
volunteer School of Health students are given a book about first aid. They are
wanted to study that book during summer time. A test was applied when the
schools are open and a pre-test was applied to the 53 students who were successful. A 16 hours long education about Basic First Aid was given. The
post-test was re-applied after the education. Consequentially they are
tested with written and an oral exam on “Basic First Aid Training”.
Results: The
results of the test after education is also compared between the group of successful
students and students who failed. When successful and failed students were
evaluated among themselves and together with the same questions before and
after education, the difference in all questions after education is
statistically significant (p< 0.001).
Conclusion:
A “First Aid Staff Certificate” with both national and an international
validity was given to the thirty-one succesfull students and was opened first aid education center in university .
First aid training; cardiopulmonary resuscitation; public health; nursing students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |