Hazırbulunuşluk seviyesi, bir katılımcının ilgili dersin öğretimine başlamadan önce o kişinin o ders hakkındaki bilgi seviyesidir. Öğretim müfredatları uygulamaya geçilmeden önce ders öğretim elemanlarınca o dersin katılımcılarının hazırbulunuşluk seviyelerinin belirlenmesi okutulacak derslerin amacına ulaşmasına katkı sağlayacaktır. Çalışmada öğrencilerin genel muhasebe dersi hazırbulunuşluk seviyelerinin belirlenerek belirlenen bilgi seviyeleri ile dönem sonu bilgi seviyeleri karşılaştırılmış olup okutulan dersin öğrenciler tarafından kavranılma seviyelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda öğrencilere uygulanan likert tipi 25 önermeli anket 5 alt gruba ayrılmıştır. Her bir alt grup; cinsiyet, öğrencilerin bir iş yerinde daha önceden veya mevcut durumda çalışıp çalışmama durumu, öğrencilerin mezun olduğu lise türü ve öğrencilerin daha önceden farklı bir eğitim adı altında muhasebe dersi alıp almama değişkenlerine göre parametrik testlerle analiz edilmiştir. Öğrencilerin muhasebe bilgi seviyelerinin; dönem sonunda, dönem başı hazırbulunuşluk seviyelerine göre arttığı, öğrencilerin muhasebe bilgi seviyelerinin cinsiyete göre bir farklılık göstermediği, öğrencilerin muhasebe bilgi seviyelerinin daha öncesinde veya mevcut durumda herhangi bir işyerinde çalışanlarda anlamlı ve pozitif yönlü bir farklılık gösterdiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
Hazırbulunuşluk Seviyesi Öğretim Müfredatı Genel Muhasebe Dersi
Readiness level is the level of knowledge of a participant about that lesson before he/she starts teaching the relevant lesson. Determining the readiness level of the participants of the course by the course instructors before the curriculum is put into practice will contribute to the achievement of the purpose of the courses to be taught. In the study, the general accounting course readiness levels of the students were determined and the determined knowledge levels were compared with the end-of-term knowledge levels. It is aimed to determine the level of comprehension of the taught course by the students. In line with the determined purpose, the Likert-type questionnaire with 25 propositions applied to the students was divided into 5 subgroups. Each subgroup; The variables were analyzed by parametric tests according to gender, whether the students worked in a workplace before or in the current situation, the type of high school from which the students graduated, and whether the students had taken an accounting course under a different education name before. Accounting knowledge levels of students; increased at the end of the period according to the readiness levels at the beginning of the period. The accounting knowledge levels of the students did not differ according to gender. There was a significant and positive difference between the accounting knowledge levels of the students before or in those who worked in any workplace in the current situation.
Readiness Level Teaching Curriculum General Accounting Course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |