Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Coffee Culture of Generation Y and Z in the Context of Popular Culture

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 33, 27.10.2022
https://doi.org/10.56493/nkusbmyo.1151864

Öz

While the events and phenomena experienced form the experiences of individuals, they determine the behavior and thought patterns of the period. Experiences, which are the main reason for the differences between generations, also shape the course of the phenomenon of culture. Generations Y and Z, who experience globalization, move away from traditionalism and are included in the universal culture. For this reason, the coffee culture of Generations Y and Z was analyzed in the context of popular culture. As a result of the research, it was determined that Turkish coffee is the most frequently drunk coffee type, but the preference rate of Turkish coffee decreases from Generation X and Baby Boomers to Generation Z. While Turkish coffee is preferred in Turkish coffee chains, international coffees are preferred in foreign coffee chains. When buying coffee to drink at home or at work, Generation Z prefers branded coffee, while other generations prefer freshly ground coffee. There is a significant difference between the generations' preference for popular products and brand orientation scores. The majority of the participants stated that their lifestyle/culture and consumption habits are partially compatible with both Turkish and foreign brands. This situation reveals that the universal and popular culture carried by foreign brands is blended with traditional culture.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., H. Z. Batur ve N. Ekşili, (2014). “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 1, Sayı: 19, 2014, s. 165-182.
  • Adorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. (Çev. Bülent O. Doğan). Cogito, 36, 76-84.
  • Aka, B. (2018). Bebek Patlaması, X ve Y Kuşağı Yöneticilerin Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Kamu ve Özel Sektör Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 20, 118 – 135.
  • Akarçay, E. (2012). Kah Kahvehane Kah Cafe: Küreselleşen Eskişehir’de Kahve Tüketimi Üzerine Kurumsal Bir Giriş. Ali Ergur (Ed.), Aynalı Labirent Küreselleşen Kentte Tüketim içinde, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Özel Sayı (2), 181-202.
  • Akdemir, A., Konakay, G. ve Demirkaya H., vd. (2013). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Akın Acuner, Ş. (2021). Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Etkisi: X, Y ve Z Kuşakları Açısından Karşılaştırmalı Bir Analiz. Doktora Tezi.
  • Akkol, M. L. (2019). Kitle Endüstrisi Ve Kitle Kültürü Kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi Üzerinden Analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 2(3), 49-64.
  • Akşit Aşık, N. (2017). Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 310-325.
  • Alpar, Melek. (2013). Yabancı Dil Öğretiminde Kültürel Unsurların Önemi. Journal of Language and Linguistic Studies, 9(1), 95-106.
  • Arık, B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İletişim Fakültesi Dergisi, 19, 327-345.
  • Arıkan, H. (2020). Kitle Kültürü Ve Metalaşan Sanat. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 6 (2), 149-157.
  • Arslan, A., Staub, S. (2015). Kuşak Teorisi ve İç Girişimcilik Üzerine Bir Araştırma. Kafkas University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Journal, 6(11), 1-24.
  • Atiker, E. (1998). Modernizm ve Kitle Toplumu. Vadi Yayınları, Ankara.
  • Aydın, M. (2018). Popüler Tüketim Kültürünün Sosyal İlişkilerde Yarattığı Görünmez (Soyut) Hiyerarşi. Gaziantep Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep.
  • Berkup, S. B., (2014). Z kuşağı döneminde X ve Y kuşakları ile çalışma: İş hayatında farklı kuşakların yönetimi. Akdeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (19), 218-229.
  • Birsel, S. (1983). Kahveler Kitabı. 2. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Borrella, I., Mataix, C., & Carrasco‐Gallego, R. (2015). Smallholder Farmers İn The Speciality Coffee İndustry: Opportunities, Constraints And The Businesses That Are Making İt Possible. IDS Bulletin, 46(3), 29-44.
  • Bostan, H. (2016). Antropoloji, kültür ve Güvenlik. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-31.
  • Bozkurt, G. (2011). İnsan ve Kültür. 8. Baskı, Boyut Yayın Grubu, İstanbul.
  • Barnard, M. (2010). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Güliz Korkmaz (Çev.). Ankara: Ütopya.
  • Coupland, D. (1989). The Young And Restless Work Force Following The Baby Boom: Generation X. https://joeclark.org/dossiers/GenerationX.pdf Erişim Tarihi: 23.04.2022.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • De Certeau, M. (2009). Gündelik Hayatın Keşfi-1: Eylem, Uygulama, Üretim Sanatları, Lale Arslan Özcan (Çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Erdentuğ, A. (1986). Kültür Alanı Yaklaşımı. Belleten, 50(196), 229-246.
  • Erdoğan, İ. (2001). Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu. Doğu Ve Batı Düşünce Dergisi, 15(2), ss. 65-106.
  • Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2010). Öteki Kuram, 3. Baskı, Ankara: Erk Yayınevi.
  • Faroqhi, S. (1995). Hacılar ve Sultanlar (1517-1638). Gül Çağalı Güven (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Fischer, E. F. (2017). Quality And İnequality: Taste, Value, And Power İn The Third Wave Coffee Market (No. 17/4). MPIfG Discussion Paper.
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Ark Yayınevi.
  • Furlong, A. (2013). Youth Studies: An Introduction. New York: Routledge.
  • Gans, H., J. (2014). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. Emine Onaran İncirlioğlu (Çev.). 4. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Gay, W. (2016). How Creating A Culture Around Coffee Can Boost Millennial Engagement At Work. https://www.forbes.com/sites/wesgay/2016/09/16/how-creating-a-culture-around-coffee-can-boost-millennial-engagement-at-work/?sh=5a4c3c70936a (Erişim Tarihi: 22.03.2022).
  • Giddens, A. (2005). Sosyal Teorinin Temel Problemleri. Ümit Tatlıcan (Çev.). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Gönenç, E. Ö. (2002). Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (13). 129-139.
  • Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ Erişim tarihi: 07.04.2022.
  • Hattox, R. S. (1998). Kahve ve Kahvehaneler: Bir Toplumsal İçeceğin Yakındoğu’daki Kökenleri (Çev. N. Elhüseyni). İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Heise, U. (2001). Kahve Kahvehane. (Çev. M. Tüzel), Ankara: Dost Kitabevi.
  • Herskovits, M. J. (1955). Cultural Anthropology. New York: Alfred A. Knopf, Inc.
  • Howe N., Strauss W. (2000). Millennials Rising: The Next Great Generation, Vintage.
  • Jay, M. (1989). Diyalektik İmgelem, (Çev. Ü. Oskay), İstanbul: Ara Yayıncılık. Karhan, J. (2021). Toplumsal ve Kültürel Bir İçecek: “Türk Kahvesi”. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1 (52), 149-165.
  • Kaya, G., Toker, S. (2019). Kahve Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi: İstanbul Örneği. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences, 2(3), 146-164.
  • Kaya, K., Tuna, M. (2010). Popüler Kültürün İlköğretim Çağındaki Çocukların Aile İçi İlişkileri Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010 (21), 237-256.
  • Keleş, H. N. (2013). Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13 (26), 23-43.
  • Kroeber, A. L., Kluckhohn, C. (1952). Culture: A Critical Review Of Concepts And Definitions. New York: Vintage Books.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşaği ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanim Alişkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 13 (49), 55-83.
  • Kuzucu, K. (2012). Kahvehaneden kıraathaneye geçiş ve ilk kıraathaneler, (Editör: Emine Gürsoy). Türk Kahvesi Kitabı içinde, 161-208. İstanbul: Naskali Kitabevi.
  • LOVELY, S., Austin B. (2007). Generations At School: Building An Age-Friendly Learning Community, Thousand Oaks, Corwin Press, USA.
  • Levickaite, R. (2010). Generations X, Y, Z: How Social Networks Form The Concept Of The World Without Borders (The Case of Lithuania). LIMES: Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Mutlu, E. (2001). Popüler Kültürü Eleştirmek. Doğu Batı, 15, 11-42.
  • Oblinger, D. G., Oblinger, J. L. (2005). Educating The Net Generation, Educase Online Book. http://www.educause.edu/ir/library/pdf/pub7101.pdf , Erişim Tarihi: 10.04.2022.
  • Oktay, A. (2002). Türkiye’de Popüler Kültür. (5. Baskı), İstanbul: Everest Yayınları.
  • Oldenburg, R. (1999). The Great Good Place: Cafés, Coffee Shops, Bookstores, Bars, Hair Salons, and Other Hangouts at the Heart of a Community. Cambridge: Da Capo Press.
  • Oskay, Ü. (2001). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, 7. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Özakpınar, Y. (1999). Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Özbek, M. (1991). Popüler kültür ve Orhan Gencebay arabeski (Vol. 12). İletişim yayınları.
  • Özer, P. S., Eriş, E. D. ve Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38(10):123-142.
  • Palese, A., Pantali, G., & Saiani, L. (2006). The Management Of A Multigenerational Nursing Team With Differing Qualifications: A Qualitative Study. The Health Care Manager, 25(2), 173-183.
  • Pendergrast, M. (1999). The History Of Coffee and How It Transformed Our World. Perseus Bo-oks Group, New York. https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/first/p/pendergrast-grounds.html Erişim tarihi: 22.04.2022
  • Thompson, J. B. (1994). The Polity Reader in Cultural Theory. London: Polity Press.
  • Ponte, S. (2002). The ‘Latte revolution'? Regulation, Markets and Consumption in The Global Coffee Chain. World Development, 30(7), 1099-1122.
  • Rosenberg, L., Swilling, M. and Vermeulen, W.J. (2018). Practices of Third Wave Coffee: A Burundian Producer’s Perspective. Business Strategy and The Environment, 27(2), 199-214.
  • Seçkin, F. (2000), “Türkiye’nin Kuşak Profili”, Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Senbir, H. (2004) “Z Son İnsan Mı?”, 1. Baskı, İstanbul: “O” Kitaplar.
  • Sevim, B.A. (2010). Walter Benjamin’in kavramlarıyla kültür endüstrisi: “Aura”, “Öykü Anlatıcısı” ve “Flaneur”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 509-516.
  • Şahbaz, S. (2007). Geçmişten Günümüze Kahvehaneler, Kahvehanelerin Sosyal Hayattaki Yeri ve Önemi: Aydın Merkez Örneği (Master's Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Topik, S. C. (2000). ”Coffee”, The Cambridge World History of Food, vol. 1 (ed. Kenneth F. Kiple, Kriemhild Coneè Ornelas), Cambridge University Press, Cambridge.
  • Toros, T. (1998). Kahvenin Öyküsü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tutal, O. (2014). Kırk Yıllık Hatırın İletişim Mekânı Olarak Kahvehaneler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 151-166.
  • Türkçe Etimoloji Sözlüğü. https://www.etimolojiturkce.com/kelime/k%C3%BClt%C3%BCr Erişim tarihi: 06.04.2022.
  • Tylor, E. B. (2016). Kültür Bilimi. (Çev: Esra Dabağcı). ViraVerita E-Dergi. (4), 91-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/viraverita/issue/37202/429317 Çeviren: Esra Dabağcı Erişim tarihi: 07.04.2022
  • UNESCO (2022). İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirasının Temsili Listesi. https://ich.unesco.org/en/state/turkey-TR?info=elements-on-the-lists Erişim Tarihi: 22 Mart 2022.
  • Üçhisarlı, C. (2017). Üçüncü Dalga Kahve Anlayışının Yansımaları. https://pazarlamasyon.com/ucuncu-dalga-kahve-anlayisinin-yansimalari/ Erişim Tarihi: 20.04.2022.
  • Vogel, P., (2015). Generation Jobless?: Turning the Youth Unemployment Crisis Into Opportunity, Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • Weissman, M. (2008). God İn A Cup: The Obsessive Quest For The Perfect Coffee. John Wiley and Sons, Inc. https://archive.org/details/godincupobsess00weis/page/n7/mode/2up Erişim Tarihi: 15.04.2022.
  • Wild, A. (2007). Kahve: Bir Acı Tarih. (Çev: Ezgi Ulusoy). İstanbul: MB Yayınları.
  • Yurdigül, Y., Yurdigül, A., Ve Batur, M. (2015). Frankfurt Okulu’nda Birey Ve Toplum: İnsanın Şeyleşmesi ve Kültürün Metalaşması Üzerine Eleştirel Okumalar. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 97-110.

Y ve Z Kuşağının Kahve Kültürünün Popüler Kültür Bağlamında Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 33, 27.10.2022
https://doi.org/10.56493/nkusbmyo.1151864

Öz

Yaşanan olay ve olgular; bireylerin tecrübelerini oluştururken, dönemin davranış ve düşünce kalıplarını belirlemektedir. Kuşaklar arasındaki farklılıkların temel sebebi olan deneyimler; aynı zamanda kültür olgusunun seyrine yön vermektedir. Küreselleşmeyi deneyimleyen Y ve Z kuşakları geleneksellikten uzaklaşarak evrensel kültüre dahil olmaktadır. Bu nedenle; Y ve Z kuşağının kahve kültürü popüler kültür bağlamında ele alınmıştır. Araştırma sonucunda; en sık içilen kahve türünün Türk kahvesi olduğu ancak X ve Bebek Patlaması kuşağından, Z kuşağına doğru Türk kahvesinin tercih edilme oranının düştüğü tespit edilmiştir. Türkiye kökenli kahve zincirlerinde daha çok Türk kahvesi tercih edilirken, yabancı kökenli kahve zincirlerinde dünya kahveleri tercih edilmektedir. Ev veya iş yerinde içmek amacıyla kahve satın alırken Z kuşağı daha çok marka kahve, diğer kuşaklar ise taze çekilmiş kahve tercih etmektedir. Kuşakların popüler ürünlere yönelim ve markaya yönelim puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların çoğunluğu hem Türk kökenli hem de yabancı kökenli markalarla, yaşam tarzı/kültür ve tüketim alışkanlıklarının kısmen uyuştuğunu belirtmiştir. Bu durum; yabancı markaların taşıyıcı olduğu evrensel ve popüler kültürün geleneksel kültür ile harmanlandığını gözler önüne sermektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., H. Z. Batur ve N. Ekşili, (2014). “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 1, Sayı: 19, 2014, s. 165-182.
  • Adorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. (Çev. Bülent O. Doğan). Cogito, 36, 76-84.
  • Aka, B. (2018). Bebek Patlaması, X ve Y Kuşağı Yöneticilerin Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Kamu ve Özel Sektör Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 20, 118 – 135.
  • Akarçay, E. (2012). Kah Kahvehane Kah Cafe: Küreselleşen Eskişehir’de Kahve Tüketimi Üzerine Kurumsal Bir Giriş. Ali Ergur (Ed.), Aynalı Labirent Küreselleşen Kentte Tüketim içinde, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Özel Sayı (2), 181-202.
  • Akdemir, A., Konakay, G. ve Demirkaya H., vd. (2013). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Akın Acuner, Ş. (2021). Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Etkisi: X, Y ve Z Kuşakları Açısından Karşılaştırmalı Bir Analiz. Doktora Tezi.
  • Akkol, M. L. (2019). Kitle Endüstrisi Ve Kitle Kültürü Kavramlarının Frankfurt Okulu Düşüncesi Üzerinden Analizi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 2(3), 49-64.
  • Akşit Aşık, N. (2017). Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 310-325.
  • Alpar, Melek. (2013). Yabancı Dil Öğretiminde Kültürel Unsurların Önemi. Journal of Language and Linguistic Studies, 9(1), 95-106.
  • Arık, B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İletişim Fakültesi Dergisi, 19, 327-345.
  • Arıkan, H. (2020). Kitle Kültürü Ve Metalaşan Sanat. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 6 (2), 149-157.
  • Arslan, A., Staub, S. (2015). Kuşak Teorisi ve İç Girişimcilik Üzerine Bir Araştırma. Kafkas University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Journal, 6(11), 1-24.
  • Atiker, E. (1998). Modernizm ve Kitle Toplumu. Vadi Yayınları, Ankara.
  • Aydın, M. (2018). Popüler Tüketim Kültürünün Sosyal İlişkilerde Yarattığı Görünmez (Soyut) Hiyerarşi. Gaziantep Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep.
  • Berkup, S. B., (2014). Z kuşağı döneminde X ve Y kuşakları ile çalışma: İş hayatında farklı kuşakların yönetimi. Akdeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (19), 218-229.
  • Birsel, S. (1983). Kahveler Kitabı. 2. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Borrella, I., Mataix, C., & Carrasco‐Gallego, R. (2015). Smallholder Farmers İn The Speciality Coffee İndustry: Opportunities, Constraints And The Businesses That Are Making İt Possible. IDS Bulletin, 46(3), 29-44.
  • Bostan, H. (2016). Antropoloji, kültür ve Güvenlik. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-31.
  • Bozkurt, G. (2011). İnsan ve Kültür. 8. Baskı, Boyut Yayın Grubu, İstanbul.
  • Barnard, M. (2010). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Güliz Korkmaz (Çev.). Ankara: Ütopya.
  • Coupland, D. (1989). The Young And Restless Work Force Following The Baby Boom: Generation X. https://joeclark.org/dossiers/GenerationX.pdf Erişim Tarihi: 23.04.2022.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • De Certeau, M. (2009). Gündelik Hayatın Keşfi-1: Eylem, Uygulama, Üretim Sanatları, Lale Arslan Özcan (Çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Erdentuğ, A. (1986). Kültür Alanı Yaklaşımı. Belleten, 50(196), 229-246.
  • Erdoğan, İ. (2001). Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu. Doğu Ve Batı Düşünce Dergisi, 15(2), ss. 65-106.
  • Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2010). Öteki Kuram, 3. Baskı, Ankara: Erk Yayınevi.
  • Faroqhi, S. (1995). Hacılar ve Sultanlar (1517-1638). Gül Çağalı Güven (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Fischer, E. F. (2017). Quality And İnequality: Taste, Value, And Power İn The Third Wave Coffee Market (No. 17/4). MPIfG Discussion Paper.
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Ark Yayınevi.
  • Furlong, A. (2013). Youth Studies: An Introduction. New York: Routledge.
  • Gans, H., J. (2014). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. Emine Onaran İncirlioğlu (Çev.). 4. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Gay, W. (2016). How Creating A Culture Around Coffee Can Boost Millennial Engagement At Work. https://www.forbes.com/sites/wesgay/2016/09/16/how-creating-a-culture-around-coffee-can-boost-millennial-engagement-at-work/?sh=5a4c3c70936a (Erişim Tarihi: 22.03.2022).
  • Giddens, A. (2005). Sosyal Teorinin Temel Problemleri. Ümit Tatlıcan (Çev.). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Gönenç, E. Ö. (2002). Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (13). 129-139.
  • Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ Erişim tarihi: 07.04.2022.
  • Hattox, R. S. (1998). Kahve ve Kahvehaneler: Bir Toplumsal İçeceğin Yakındoğu’daki Kökenleri (Çev. N. Elhüseyni). İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Heise, U. (2001). Kahve Kahvehane. (Çev. M. Tüzel), Ankara: Dost Kitabevi.
  • Herskovits, M. J. (1955). Cultural Anthropology. New York: Alfred A. Knopf, Inc.
  • Howe N., Strauss W. (2000). Millennials Rising: The Next Great Generation, Vintage.
  • Jay, M. (1989). Diyalektik İmgelem, (Çev. Ü. Oskay), İstanbul: Ara Yayıncılık. Karhan, J. (2021). Toplumsal ve Kültürel Bir İçecek: “Türk Kahvesi”. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1 (52), 149-165.
  • Kaya, G., Toker, S. (2019). Kahve Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi: İstanbul Örneği. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences, 2(3), 146-164.
  • Kaya, K., Tuna, M. (2010). Popüler Kültürün İlköğretim Çağındaki Çocukların Aile İçi İlişkileri Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010 (21), 237-256.
  • Keleş, H. N. (2013). Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13 (26), 23-43.
  • Kroeber, A. L., Kluckhohn, C. (1952). Culture: A Critical Review Of Concepts And Definitions. New York: Vintage Books.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşaği ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanim Alişkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 13 (49), 55-83.
  • Kuzucu, K. (2012). Kahvehaneden kıraathaneye geçiş ve ilk kıraathaneler, (Editör: Emine Gürsoy). Türk Kahvesi Kitabı içinde, 161-208. İstanbul: Naskali Kitabevi.
  • LOVELY, S., Austin B. (2007). Generations At School: Building An Age-Friendly Learning Community, Thousand Oaks, Corwin Press, USA.
  • Levickaite, R. (2010). Generations X, Y, Z: How Social Networks Form The Concept Of The World Without Borders (The Case of Lithuania). LIMES: Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Mutlu, E. (2001). Popüler Kültürü Eleştirmek. Doğu Batı, 15, 11-42.
  • Oblinger, D. G., Oblinger, J. L. (2005). Educating The Net Generation, Educase Online Book. http://www.educause.edu/ir/library/pdf/pub7101.pdf , Erişim Tarihi: 10.04.2022.
  • Oktay, A. (2002). Türkiye’de Popüler Kültür. (5. Baskı), İstanbul: Everest Yayınları.
  • Oldenburg, R. (1999). The Great Good Place: Cafés, Coffee Shops, Bookstores, Bars, Hair Salons, and Other Hangouts at the Heart of a Community. Cambridge: Da Capo Press.
  • Oskay, Ü. (2001). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, 7. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Özakpınar, Y. (1999). Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Özbek, M. (1991). Popüler kültür ve Orhan Gencebay arabeski (Vol. 12). İletişim yayınları.
  • Özer, P. S., Eriş, E. D. ve Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38(10):123-142.
  • Palese, A., Pantali, G., & Saiani, L. (2006). The Management Of A Multigenerational Nursing Team With Differing Qualifications: A Qualitative Study. The Health Care Manager, 25(2), 173-183.
  • Pendergrast, M. (1999). The History Of Coffee and How It Transformed Our World. Perseus Bo-oks Group, New York. https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/first/p/pendergrast-grounds.html Erişim tarihi: 22.04.2022
  • Thompson, J. B. (1994). The Polity Reader in Cultural Theory. London: Polity Press.
  • Ponte, S. (2002). The ‘Latte revolution'? Regulation, Markets and Consumption in The Global Coffee Chain. World Development, 30(7), 1099-1122.
  • Rosenberg, L., Swilling, M. and Vermeulen, W.J. (2018). Practices of Third Wave Coffee: A Burundian Producer’s Perspective. Business Strategy and The Environment, 27(2), 199-214.
  • Seçkin, F. (2000), “Türkiye’nin Kuşak Profili”, Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Senbir, H. (2004) “Z Son İnsan Mı?”, 1. Baskı, İstanbul: “O” Kitaplar.
  • Sevim, B.A. (2010). Walter Benjamin’in kavramlarıyla kültür endüstrisi: “Aura”, “Öykü Anlatıcısı” ve “Flaneur”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 509-516.
  • Şahbaz, S. (2007). Geçmişten Günümüze Kahvehaneler, Kahvehanelerin Sosyal Hayattaki Yeri ve Önemi: Aydın Merkez Örneği (Master's Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Topik, S. C. (2000). ”Coffee”, The Cambridge World History of Food, vol. 1 (ed. Kenneth F. Kiple, Kriemhild Coneè Ornelas), Cambridge University Press, Cambridge.
  • Toros, T. (1998). Kahvenin Öyküsü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tutal, O. (2014). Kırk Yıllık Hatırın İletişim Mekânı Olarak Kahvehaneler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 151-166.
  • Türkçe Etimoloji Sözlüğü. https://www.etimolojiturkce.com/kelime/k%C3%BClt%C3%BCr Erişim tarihi: 06.04.2022.
  • Tylor, E. B. (2016). Kültür Bilimi. (Çev: Esra Dabağcı). ViraVerita E-Dergi. (4), 91-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/viraverita/issue/37202/429317 Çeviren: Esra Dabağcı Erişim tarihi: 07.04.2022
  • UNESCO (2022). İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirasının Temsili Listesi. https://ich.unesco.org/en/state/turkey-TR?info=elements-on-the-lists Erişim Tarihi: 22 Mart 2022.
  • Üçhisarlı, C. (2017). Üçüncü Dalga Kahve Anlayışının Yansımaları. https://pazarlamasyon.com/ucuncu-dalga-kahve-anlayisinin-yansimalari/ Erişim Tarihi: 20.04.2022.
  • Vogel, P., (2015). Generation Jobless?: Turning the Youth Unemployment Crisis Into Opportunity, Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • Weissman, M. (2008). God İn A Cup: The Obsessive Quest For The Perfect Coffee. John Wiley and Sons, Inc. https://archive.org/details/godincupobsess00weis/page/n7/mode/2up Erişim Tarihi: 15.04.2022.
  • Wild, A. (2007). Kahve: Bir Acı Tarih. (Çev: Ezgi Ulusoy). İstanbul: MB Yayınları.
  • Yurdigül, Y., Yurdigül, A., Ve Batur, M. (2015). Frankfurt Okulu’nda Birey Ve Toplum: İnsanın Şeyleşmesi ve Kültürün Metalaşması Üzerine Eleştirel Okumalar. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 97-110.
Toplam 77 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Kavlak 0000-0003-0784-5607

Sibel Akova 0000-0001-7680-7394

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kavlak, E., & Akova, S. (2022). Y ve Z Kuşağının Kahve Kültürünün Popüler Kültür Bağlamında Değerlendirilmesi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 4(2), 1-33. https://doi.org/10.56493/nkusbmyo.1151864