Siyasal reklamlar, siyasal kampanya sürecinde kullanılan en etkili araçlardan biridir. Parti ve adaylar seçim dönemlerinde seçmeni ikna etmek, kendini anlatmak ve seçmenin tutum ve kanaatinde değişiklik yaratmak amacıyla seçim dönemlerinde siyasal iletişim araçlarını kullanmaktadır. Çalışmada siyasal iletişimin temel aracı olması nedeniyle AK Parti (Adalet ve Kalkınma Partisi), CHP (Cumhuriyet Halk Partisi), İYİ Parti ve MHP (Milliyetçi Halk Partisi)’nin kampanya sürecinde kullanılan el ilanı ve el kitapçıkları göstergebilimsel çözümleme yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu çalışmada önce siyasal iletişim, siyasal reklam ve siyasal kampanyalarda- kullanılan yazılı araçlar gibi temel teorik kavramlar açıklanmaya çalışılmıştır. Ardından 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde Niğde Belediyesi Başkan adaylarının kullandığı siyasal el ilanı ve el kitapçıkları göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Seçim döneminde AK Parti, MHP, CHP ve İYİ Parti tarafından kullanılan el ilanı ve el kitapçıkları Roland Barthes’ın göstergebilimsel yöntemiyle analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada seçmenlere hangi mesajların verildiği ve aday imajı üzerinde durulmuştur. Kullanılan slogan, seçim metni ve tasarımların seçmene nasıl iletildiğine odaklanılmıştır. Partilerin ve adayların kullandığı el ilanları ve kitapçıklar tasarım, renk, aday imajı ile birbirinden ayrılmıştır. Her adayın seçim kampanyasına özgü seçim vaadi, slogan ve mesajları kullandığı görülmüştür.
Siyasal iletişim siyasal reklam el ilanı el kitapçığı göstergebilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |