Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ÇAĞDA KURUMSAL İLETİŞİM: TÜRKİYE’NİN PİYASA DEĞERİ EN YÜKSEK BIST ŞİRKETLERİNİN SİMİLAR WEB VERİLERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 95, 15.06.2023

Öz

Günümüz dinamikleri kurumsal iletişimi geleneksel kurumsal iletişim ve dijital kurumsal iletişim olarak ayırmak zorunluluğunu getirmiştir. Bu bağlamda da dijital çağda kurumsal iletişimin nasıl olacağı sorusu gündemi meşgul etmiş, bu değişim ve dönüşüm kurumların yeni medya ortamlarına uygun içerik üretimi, bilinirlik yaratabilme, kendini görünür kılma, kendini savunma vb. iletişim hedeflerine ulaşılmasına olanak sağlayan SEO, SEM, performans pazarlaması, içerik pazarlaması, remarketing, görüntülü reklamlar, mobil iletişim, affiliate, e-posta ve sosyal medya reklamları gibi araçların kurumsal iletişimde göz ardı edilmemesi gerektiğini dikte etmiştir. Bu çalışma dijital çağda kurumsal iletişimin geçirdiği değişimi ve kurumların önemsemesi gereken konuları Similar Web üzerinden Türkiye’nin piyasa değeri en yüksek BIST şirketlerinin ilk 10’unun verileri temelinde ortaya koymayı amaçlamıştır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler irdelendiğinde kurumların web sitelerine masaüstü bilgisayarlardan daha çok mobilden girildiği, bounce rate oranlarının yüksek olduğu; web sitelerine gelen trafiğin genel sektör, ürün ve hizmetle ilgili olduğu; kurumların web sitesini ziyaret eden kitlenin 18-44 yaş arası ve çoğunlukla erkeklerden oluştuğu; kurumların web sitelerine Organic Search(SEO) ile ulaşıldığı; web sitelerinin trafik aldığı sosyal ağların ise sektöre göre farklılık arz ettiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akan Y. (2018). İçerik Pazarlaması ve Örnekleri, https://pazarlamaturkiye.com/onemini-her-gecen-gun-daha-cok-anladigimiz-icerik-pazarlamasi-ve-ornekleri/, Erişim: 2 Mayıs 2023.
  • Akıncı Vural, B., Maden D. (2011). “Dijital Platformun Kurumsal. İletişim Üzerindeki Etkileri”, Yeni Düşünceler, (6), 189-206.
  • Akça Z. K. (2022). Dijital Reklamcılıkta Yeniden Pazarlamanın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Amores L.A., I.G. M., P.A.P. C. (2019). How the Dijital Age has Changed the Corporate Communication World: The case of Dijital Marketing in the Fashion Business, IROCAMM, 1(2), Universidad de Sevilla.
  • Arklan Ü. ve Tuzcu N. (2019). Dijital Çağın Bir Pazarlama Ve Marka İletişim Aracı Olarak Etkileyiciler: Kanaatler, Kriterler Ve Takip Nedenleri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk İletişim Dergisi, 12(2), 969 –1011.
  • Bilbil, E. K. (2008). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu Ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (32), 67-81.
  • Büyükyıldırım Ü. (t.y). Yeni Başlayanlar İçin E-Ticaret, Longplay, https://www.academia.edu/35418792/Yeni_Ba%C5%9Flayanlar_%C4%B0%C3%A7in_E_Ticaret.
  • Camilleri M. A.(2021). Strategic Corporate Communication in the Dijital Age, Emerald Publishing.
  • Canpolat N., A. Kısaç, Byashimov G. (2013). Kurumsal İletişimde İki Stratejik Alan: Pazarlama ve Halkla İlişkiler Üzerine bir Değerlendirme, Niğde Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 259-274.
  • Çelik S., Taş S. (2019). Determining The Priorities of Chief Data Officers for Building Data Culture, Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 5 (2), 44-55.
  • Dülek B. ve Aydın İ. (2021). Dijital Çağda Marka Yönetimi, 9. Internatıional Conference Culture and Civilization, Uzbekisten, 15-16 Mart.
  • Eryesil, K. (2021). Dijital Leadership, Leadership Paradigm of the Dijital Age: A Conceptual Framework. Equinox, Journal of Economics, Business & Political Studies, 8 (1), 98-112.
  • Göldi S. ve Kraft C., Vitacco J. (2021). Modelling Transformation of Corporate Communications in the Dijital Age, First İnternational Conference Society 5.0, June 22-24.
  • Gökşin E. (2018). Dijital Pazarlama Temelleri, Abaküs Yayınları.
  • Gümüş, M., Öksüz, B. (2010). İtibarın Temel Taşı Olarak Kurumsal İletişim: Kurumsal İtibar Süresince İletişimin Rolü Ve Önemi. Marmara İletişim Dergisi, (16), 111-124.
  • Huang, N., B. H. Kleiner (2005). New Developments Concerning Corporate Communications. Management Research News, 28 (10), 57-64.
  • Kaak E. J. (2016). “Mention Communication—Think Organisation: Agile Communication in the Dijital Era” Ed. Joachim K., Popp D., ve Hein M. R., Out-thinking Organizational Communications, Management for Professionals, Springer,
  • Kadıbeşegil, S. (2009). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Karakurt E. (2022). Kurumsal Yönetimlerde Dijital Dönüşüm Ekseninde Kurumsal İletişim, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaya R. ve Bayat M. (2022). Çevrimiçi Dünyada Yükselen Bir Trend: Display (Görüntülü) Reklamlar, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 711-722.
  • Klewes J., Popp D., Rost-Hein M. (2017). Dijital Transformation and Communications: How Key Trends Will Transform the Way Companies Communicate, Ed. Joachim K., Popp D., ve Hein M. R., Out-thinking Organizational Communications, Management for Professionals, Springer,
  • Koçyiğit M.(2017). Dijital Halkla İlişkiler, Eğitim Yayınevi.
  • Küçük, F. (2005). Kurum İmajı Açısından Kurumsal İletişim. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 45-52.
  • Okay, A. (2005). Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği. Rüveyda Akyürek(Ed.) Kurumsal İletişim Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Özdemirci, F.(2006). Kurumsal İletişim ve Belge Yönetimi. I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu, İstanbul.
  • Peltekoğlu B. F. ve Askeroğlu D. (2020). Dijital Ortamda Kurum İçi İletişim: İşletmelere Yönelik Bir Araştırma, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (1), 1-18.
  • Performans Marketing Nedir? (2020). https://letsbecool.com/tr/performance-marketing-performans-pazarlamasi-nedir/, Erişim: 28 Nisan 2023.
  • Rastas J. (t.y.). Usefull Affiliate Marketing Statistics, https://supermetrics.com/blog/affiliate-marketing-statistics, Erişim: 5 Mayıs 2023.
  • Sağ B.(2022). Kurumsal İletişimin Dijital Dönüşümü ve Medya İlişkilerinin Değişimi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Solak, B. B. (2020). Markaların Dijital Dönüşümü ve Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Özelinde Bir İnceleme. Adnan Menderes Üniversitesi Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergisi, 100-112.
  • Tan M. F., (2022). Dijital Pazarlamanın Evrimi, Eğitim Yayınevi.
  • Vural B. A., Maden D. (2011). Dijital Platformların Kurumsal İletişim Üzerindeki Etkileri, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (6), 189-206.
  • Yıldırım, B. (2020). “İşletmelerde Dijital Dönüşüm Süreci: Nitel Bir Araştırma”, Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 3(2), 204-223.
  • Yıldırım Ü. B. (t.y.). Yeni Başlayanlar İçin E-Ticaret, Long Play Dijital Ajans Hizmetleri Yayını.
  • Yurdakul N. B. ve Batı M. (2011). Şirketler İçin Rekabette Sanal Farkındalık: Arama Motoru Pazarlaması, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (1), 44-60.
  • We Are Social 2022: Dünyada ve Türkiye’de İnternet-Sosyal Medya Kullanımı (2022). https://recrodijital.com/dunyada-ve-turkiyede-internet-sosyal-medya-kullanimi-2022, Erişim: 28 Nisan 2023.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nesrin Canpolat 0000-0001-5954-6735

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Canpolat, N. (2023). DİJİTAL ÇAĞDA KURUMSAL İLETİŞİM: TÜRKİYE’NİN PİYASA DEĞERİ EN YÜKSEK BIST ŞİRKETLERİNİN SİMİLAR WEB VERİLERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(1), 63-95.