Pazarlama günlük yaşamın vazgeçilemez pratiklerinden biri olarak güncel değişimlerin ışığında evrilmektedir. İnternet tabanlı teknik gelişmeler ile pazarlama kavramı geleneksel anlayışından uzaklaşarak dijitalleşmeye başlamıştır. Ancak zamanın büyük çoğunluğunu dijital mecralarda geçiren, sosyal medya üzerinden etkileşimi seven, anlık trendleri takip eden günümüz tüketici profili için sadece fiziksel ya da sadece dijital faaliyetler yeterli değildir. Tüketiciyi sürekli gözlemleyen onların coğrafik, demografik ve psikografik verileri doğrultusunda stratejiler geliştiren pazarlama aktörleri dijital ve fiziksel pazarlamanın bir karması olan fijital pazarlama anlayışı ile tüketicinin kapısını çalmaktadır. Fijital pazarlama ekseninde tüketiciye yeni deneyimler sunmayı hedefleyen CGI reklamlar son zamanlarda oldukça popüler bir hal almıştır. Bilgisayar tabanlı görüntü olarak dilimize çevrilen CGI reklamlar; marka mesajını tüketiciye hızlı bir şekilde ulaştırması, onlara ilgi çekici deneyimler sunması ve sosyal medya etkileşimini arttırması gibi nedenlerden dolayı markalar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Pazarlama ve reklamcılık sektöründe kullanım alanı her geçen gün yayılan CGI reklamlar hakkında literatür bilgisi oldukça azdır. Bu makale ile güncel CGI reklam uygulamaları ele alınarak literatüre katkı sağlanması hedeflenmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseninden faydalanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |