Teorik Makale
BibTex RIS Kaynak Göster

Fijital Pazarlama Ekseninde Tüketiciye Ulaşmanın Güncel Bir Yolu Olarak CGI (Computer Generated Imagery) Reklamlar

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 28, 30.06.2024

Öz

Pazarlama günlük yaşamın vazgeçilemez pratiklerinden biri olarak güncel değişimlerin ışığında evrilmektedir. İnternet tabanlı teknik gelişmeler ile pazarlama kavramı geleneksel anlayışından uzaklaşarak dijitalleşmeye başlamıştır. Ancak zamanın büyük çoğunluğunu dijital mecralarda geçiren, sosyal medya üzerinden etkileşimi seven, anlık trendleri takip eden günümüz tüketici profili için sadece fiziksel ya da sadece dijital faaliyetler yeterli değildir. Tüketiciyi sürekli gözlemleyen onların coğrafik, demografik ve psikografik verileri doğrultusunda stratejiler geliştiren pazarlama aktörleri dijital ve fiziksel pazarlamanın bir karması olan fijital pazarlama anlayışı ile tüketicinin kapısını çalmaktadır. Fijital pazarlama ekseninde tüketiciye yeni deneyimler sunmayı hedefleyen CGI reklamlar son zamanlarda oldukça popüler bir hal almıştır. Bilgisayar tabanlı görüntü olarak dilimize çevrilen CGI reklamlar; marka mesajını tüketiciye hızlı bir şekilde ulaştırması, onlara ilgi çekici deneyimler sunması ve sosyal medya etkileşimini arttırması gibi nedenlerden dolayı markalar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Pazarlama ve reklamcılık sektöründe kullanım alanı her geçen gün yayılan CGI reklamlar hakkında literatür bilgisi oldukça azdır. Bu makale ile güncel CGI reklam uygulamaları ele alınarak literatüre katkı sağlanması hedeflenmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseninden faydalanılmıştır.

Kaynakça

  • Akıncı, O., Taşkıran, H. B. (2020). Deneyim Odaklı Pazarlama ve Arttırılmış Gerçeklik: Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Marka Üzerindeki Etkisini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(18), 98-128.
  • Akyol, A. Ç., Ersöz, F. T. (2020). Fijital Pazarlama Kapsamında Artırılmış Gerçeklik İçeren Reklam Örnekleri İncelenmesi. Üsküdar Üniversitesi iletişim Fakültesi 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, 59-69.
  • Albayrak, A. (2017). Batı Dışında Sanatsal Form ve İmgeleri Kodlamak: CGI Video ve CGI Ortamı Bağlamında Deneysel Sanat. The Journal of Academic Social Science Studies, (56), 227-238.
  • Arzum Okka. (2023). Resmi Instagram Hesabı. https://www.instagram.com/arzumokka/? igshid=NzZlODBkYWE4Ng%3D%3D (Erişim Tarihi: 02.12.2023).
  • Atmaca, Z. (2023). 50’nci Yıl Hedefine Yakışan Açılış. https://gazeteoksijen.com/guzellik-ve-bakim/50nci-yil-hedefine-yakisan-acilis-194697 (Erişim Tarihi:02.12.2023).
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Baranseli, E. S. (2018). Ekrandan Günlük Hayatımıza Sızan Yeni Gerçeklik: Arttırılmış Gerçeklik. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, (66), 297-309.
  • Başkut, Y. (2019). Sinema Filmlerinin Olmazsa Olmazı CGI Nedir? (Erişim Tarihi: 02.11.2023).
  • Bilgiç, E. (2013). Paris Sokaklarında Jacquemus Geçidi. https://mediacat.com/paris-sokaklarinda jacquemus-gecidi/ (Erişim Tarihi: 01.11.2023).
  • Brown, S. (2019). Nike Fit AR tool looks to help you find your perfect shoe size. https://www.cnet.com/tech/services-and-software/nike-fit-ar-tool-looks-to-help-you-findyour-perfect-shoe-size/ (Erişim Tarihi:02.11.2023).
  • Büyükdumlu, Ş. (2023). IKEA müşterilerini boş odaya davet etti. https://www.pazarlamasyon.com/ikea-musterilerini-bos-odaya-davet-etti. (Erişim Tarihi: 01.12.2023)
  • Çakın, Ö. Yaman, D. (2020). Fijital (Phytigal) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği, Middle Black See Journal of Communication Studies, 5 (1), 1-10.
  • Çeken, B., Karataş, T. (2022). Arttırılmış gerçeklik uygulamasının bilgisayar destekli modelleme dersi için kullanılabilirliği üzerine bir araştırma. İdil, 98, 667-678.
  • Du, Z., Liu, J. ve Wang, T. (2022). Augmented Reality Marketing: A Systematic Literatüre Review and an Agenda for Future Inquiry. Frontiers in Psychology, 13, 1-18.
  • Gören, B. (2023). Gerçeklik Sınırlarını Sorgulatan Viral Açık Hava Reklamları. https:// bigumigu.com/haber/gerceklik-sinirlarini-sorgulatan-viral acik-hava-reklami/ (Erişim Tarihi: 29. 11.2023).
  • Jacquemus.(2024). Resmi Instagram Hesabı. https://www.instagram.com/reel/C5Ti0WxNcmE/?igsh=MTN6M3pnMHZwMWN5aw% 3D%3D. (Erişim Tarihi: 16.04.2024).
  • Johnson, M. & Barlow, R. (2021). Defining the Phytigal Marketing Advantage, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16, 2365-2385. https://www.lbbonline.com/news/ikea-launches-ai-design-tool-with-empty-showroom-contest (Erişim Tarihi: 22.11.2023).
  • Kotler, P., Kartajaya, I. & Setiawan, I. (2018). Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş. (N. Özata, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Kotler, P., Kartajaya, I. & Setiawan, I. (2021). Pazarlama 5.0 İnsan İçin Teknoloji. (T. Gezer, Çev.) İstanbul: Nişantaşı Üniversitesi Yayınları.
  • Level, M. (2023). CGI Reklamları: Sanat ve Teknolojinin Buluşma Noktası. https://pazarlamailetisimi.com/cgi-reklamlari-sanat-ve-teknolojinin-bulusma-noktasi/ (Erişim Tarihi: 01.11.2023).
  • Marketing Türkiye. (2023). Boğazda Yüzen Devasa Futbol Topu Gerçek Miydi? https:// www.marketingturkiye.com.tr/haberler/ bogazda-yuzen-devasa-futbol-topu-gercek-miydi/ (Erişim Tarihi: 01.12.2023).
  • MediaCat. (2023). Dünyaya Yayılan Kahve Kokusu. https://mediacat.com/dunyaya-yayilan-kahve-kokusu/ (Erişim Tarihi: 02.12.2023).
  • Mustajbasic, A. (2018). Introducing an e-marketplace and phygital store to the Swiss market: the key success factors fort he fashion industry in Switzerland. Haute École de Gestion de Genève (HEG-GE) Filière Économie d’entreprise.
  • Odabaşı, Y. (2021). Postmodern Pazarlamayı Anlamak, İstanbul: The Kitap.
  • Önder, N. (2023). Yeni gelmediler, geri geldiler! Nişantaşı’nı “Yumoş Ayıları” bastı… https:// www.marketingturkiye.com.tr/kampanyalar/ nisantasini-yumos-ayilari-basti/ (Erişim Tarihi: 30.11.2023).
  • Pazarlamasyon. (2023). Sephora, Türkiye’deki En Büyük Mağazası Sephora Cadde’nin Açılışını CGI Reklam ile kutladı. https://twitter.com/Pazarlamasyon/status/1723970356396896397 (Erişim Tarihi: 01.12.2023).
  • Sağtaş, S. (2022). Dijital Pazarlamanın Değişen Yüzü: Fijital Pazarlama ve Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Social Sciences Studies Journal, 8 (95), 629-637.
  • Sayın, H. (2023). Markaların Yeni Gözdesi CGI Reklamlar. https://www.huseyinsayin.com/ markalarin-yeni-gozdesi-cgi-reklamlar/ (Erişim Tarihi: 02.11.2023).
  • Sephora Turkiye. (2023). Cadde’ye bir güzellik geliyor! Hem de çok yakında. https://www.instagram.com/sephoraturkiye/?igshid=NzZlODBkYWE4Ng%3D%3D (Erişim Tarihi: 29.11.2023).
  • Suvardar, E. (2023). Jacquemus Le Bambino Çantaları Paris Sokaklarında. https://www. marieclaire.com.tr/jacquemus-le-bambino-cantalari-paris-sokaklarinda/ (Erişim Tarihi: 01. 11. 2023).
  • Şenses, S. (2023). Toplu (ve süslü) Taşıma. https://mediacat.com/toplu-ve-suslu-tasima/ (Erişim Tarihi: 26. 11.2023).
  • Tekindal, M. ve diğer. (2021). Nitel Araştırmaların Raporlanmasında Standartlar: SRQR Kontrol Listesinin Türkçe Uygulanması. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 18 (42), 5425-5443.,
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, G. (2023). Devasa Ruj Fırçası Asfaltı Kırmızıya Boyadı. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/ruj-fircasi-asfalti-boyadi/ (Erişim Tarihi: 28.11.2023).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nur Gözde Tayfur 0000-0002-6056-7282

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2024
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tayfur, N. G. (2024). Fijital Pazarlama Ekseninde Tüketiciye Ulaşmanın Güncel Bir Yolu Olarak CGI (Computer Generated Imagery) Reklamlar. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 11-28.