Sosyal medya platformları sunduğu imkanlar sayesinde siyasal iletişim pratiklerine etki etmiş ve siyasal iletişim çalışmalarının odağına yerleşmiştir. Konvansiyonel medya merkezli yürütülen seçim kampanyaları artık sosyal medya platformları çerçevesinde şekillendirilmeye başlanmıştır. Sosyal medya platformlarının çeşitliliği ve buna bağlı olarak değişen kullanım pratikleri her platforma uygun siyasal iletişim çalışmaları yürütülmesini gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Son yılların popüler sosyal medya platformu olan TikTok bilhassa genç seçmen oylarının önem kazandığı günümüzde siyasi aktör ve partilerin çalışmalarının yoğunlaştığı bir kampanya sahası haline gelmiştir. TikTok platformunun kendine has özelliklerinin ortaya çıkarmış olduğu kültür, seçim kampanyalarına etki ederek, siyasi aktör ve partilerin bu doğrultuda içerikler üretmesine sebep olmuştur. TikTok'ta sosyal medya akımları olarak ifade edilen eğlenceli olarak nitelendirilebilecek içeriklerin yer alması ve interaktif sonuçlar vermesi, siyasi aktör ve partilerin “eğlenceli siyaset” kavramı çerçevesinde içeriklerle seçmene seslenmesini neredeyse zorunlu kılmıştır. Buradan hareketle çalışmada TikTok platformunun siyasal iletişim ve eğlenceli siyaset kavramı bağlamındaki önemi ortaya konularak; Türkiye’de 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayları olan ve TikTok'ta aktif çalışmalar yürüten Ekrem İmamoğlu ile Murat Kurum’un eğlenceli siyaset kavramına yönelik yaklaşımları içerik analizi tekniğiyle ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Eğlenceli siyaset kavramının TikTok platformundaki yeri ve siyasal iletişim çalışmaları açısından önemi araştırma bulgularına yansırken, İmamoğlu’nun Kurum’a göre TikTok platformunda daha interaktif çalışmalar yürüttüğü ancak her iki adayın da inovatif olarak nitelendirilebilecek içerik çalışmaları geliştiremedikleri görülmüştür.
Siyasal iletişim sosyal medya TikTok eğlenceli siyaset seçim kampanyaları
Thanks to the opportunities they offer, social media platforms have influenced political communication practices and have become the focus of political communication studies. Election campaigns conducted based on conventional media have now started to be shaped within the framework of social media platforms. The diversity of social media platforms and the changing usage practices accordingly have revealed the necessity of conducting political communication studies suitable for each platform. TikTok, the popular social media platform of recent years, has become a campaign area where political actors and parties intensify their efforts, especially today, when young voters gain importance. The culture revealed by the unique features of the TikTok platform has influenced election campaigns and caused political actors and parties to produce content in this direction. The fact that entertaining content, expressed as social media trends on TikTok, is included and interactive results have almost made it mandatory for political actors and parties to appeal to voters with content within the framework of the concept of “politainment”. Based on this, the study reveals the importance of the TikTok platform in the context of political communication and politainment; The approaches of Ekrem İmamoğlu and Murat Kurum, who are candidates for Istanbul Metropolitan Municipality Mayor in the March 31, 2024 Local Elections in Turkey and who are actively working on TikTok, to the concept of politainment were tried to be revealed through the content analysis technique. While the place of the concept of politainment on the TikTok platform and its importance in terms of political communication studies were reflected in the research findings, it was observed that İmamoğlu carried out more interactive studies on the TikTok platform compared to Kurum, but both candidates could not develop content studies that could be described as innovative.
Political communication social media TikTok Politainment election campaigns
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |
.