Abstract
The present study intended to identify word-formation processes in the neologism of social media. The study data included 39 words of social networking terms suggested by Collins Dictionary. The analysis was performed using the neologism taxonomy proposed by Krishnamurthy (2010). The findings showed that word formation was the most prevalent category of neologism in the social media context. In addition, new meanings of old words were created. Words underwent some changes in their meanings in this particular context. The study was limited to small data; therefore, it would not be possible to generalize these findings. Further studies may examine the word formation process in cross-linguistic contexts.
Özet
Bu çalışma, sosyal medya neolojizmindeki kelime oluşum süreçlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma verileri Collins Sözlüğü tarafından önerilen 39 sosyal ağ terimini içermektedir. Analiz, Krishnamurthy (2010) tarafından önerilen neolojizm taksonomisi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular, kelime oluşumunun sosyal medya bağlamında en yaygın neolojizm kategorisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca, eski kelimelerin yeni anlamları da yaratılmıştır. Kelimeler bu özel bağlamda anlamlarında bazı değişikliklere uğramıştır. Çalışma küçük verilerle sınırlıdır; bu nedenle bu bulguları genellemek mümkün olmayacaktır. İleride yapılacak çalışmalar, kelime oluşum sürecini diller arası bağlamlarda inceleyebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Metindilbilim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |