BibTex RIS Kaynak Göster

BILINGUAL EQUIVALENCE, VALIDITY AND RELIABILITY OF ACADEMIC MOTIVATION SCALE

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 983 - 1003, 01.05.2012

Öz

This study was carried out to perform the linguistic equivalence, validity and reliability analysis of Academic Motivation Scale. Academic Motivation Scale,based on the theory of Self-Determination (Deci and Ryan, 1985), has been developed by Vallerand et al (1989) for students at high education level. The scale was translated into English by the same researchers (Vallerand ve diğerleri, 1992). Academic Motivation Scale is regarded as important for Turkish community to determine our students` academic motivation, and to analyze it in terms of a comparative study. In this study,in the linguistic equivalence study, conducted in two stages, 114 students studying at Yildiz Technical University participated and also 246 students participated in the study of the validity and reliability. The results of factor analysis showed that similar to original scale Academic Motivation Scale conducted for Turkish university students has three high-value factor structures and seven sub scales, one of which is low, and is composed of 27 items. The internal consistency reliability coefficients of the scale were found good.

AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 983 - 1003, 01.05.2012

Öz

Bu çalışma; Akademik Motivasyon Ölçeği'nin dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmak üzere gerçekleştirilmiştir. Akademik Motivasyon Ölçeği, Öz-Belirleme Kuramı'nı (Deci and Ryan, 1985) temel alarak Vallerand ve diğerleri (1989) tarafından yüksek öğrenim seviyesindeki öğrenciler için geliştirilmiştir. Ölçek, aynı araştırmacılar tarafından İngilizceye çevrilmiştir (Vallerand ve diğerleri, 1992). Akademik Motivasyon Ölçeği'nin ülkemiz üniversite öğrencilerinin akademik motivasyonlarını belirlemek ve karşılaştırmalı olarak incelemek açısından Türk toplumuna kazandırılması önemli görülmektedir. Çalışmada, iki aşamada gerçekleştirilen dilsel eşdeğerlik uygulamasına Yıldız Teknik Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan toplam 114 öğrenci; geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına ise 246 öğrenci katılmıştır. Yapılan faktör analizi sonuçları, Akademik Motivasyon Ölçeği'nin Türk üniversite öğrencileri üzerinde özgün ölçeğe benzer olarak üç yüksek değerli faktör yapısına ve biri düşük düzeyde olmak üzere yedi alt ölçeğe sahip olduğunu gösterdiğini ve 27 maddeden oluştuğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin iç tutarlık güvenirlik katsayıları iyi düzeyde bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hakan Karataş Bu kişi benim

Münire Erden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karataş, H., & Erden, M. (2012). AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences, 7(4), 983-1003. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Karataş H, Erden M. AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. Mayıs 2012;7(4):983-1003. doi:10.12739/10.12739
Chicago Karataş, Hakan, ve Münire Erden. “AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 983-1003. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Karataş H, Erden M (01 Mayıs 2012) AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences 7 4 983–1003.
IEEE H. Karataş ve M. Erden, “AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, NWSA, c. 7, sy. 4, ss. 983–1003, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Karataş, Hakan - Erden, Münire. “AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 7/4 (Mayıs 2012), 983-1003. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Karataş H, Erden M. AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. 2012;7:983–1003.
MLA Karataş, Hakan ve Münire Erden. “AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 983-1003, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Karataş H, Erden M. AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN DİLSEL EŞDEĞERLİK, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. NWSA. 2012;7(4):983-1003.