BibTex RIS Kaynak Göster

WHO SHOULD WORK AS INFORMATION TECHNOLOGY TEACHERS? VOCATIONAL PERSONALITY APPROACH

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 1045 - 1053, 01.05.2012

Öz

The main purpose of the current study was to examine vocational satisfaction of information technology teachers and the role of personality on their satisfaction. Holland and Equity theories served as the theoretical frameworks for the current study. Participants were 121 information technology teachers in Turkey. Results indicated that the vocational satisfaction of information technology teachers were low and satisfaction was significantly related to satisfaction. Based on these results, the profession of information technology teaching seems to be an ideal career for those with realistic personality traits.

KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 1045 - 1053, 01.05.2012

Öz

Bu çalışmanın
amacı Türkiye’deki bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleklerinden
memnuniyetini ölçmek ve kişiliğin memnuniyet düzeyi ile olan ilişkisini
incelemektir. Holland ve Eşitlik Teorisi çalışmanın teorik çerçevesini
oluşturdu. Çalışmaya Türkiye’nin çeşitli yerlerinden 121 bilişim teknolojileri öğretmeni
katıldı. Sonuçlar bilişim teknoloji öğretmenlerinin mesleki memnuniyetlerinin
düşük olduğunu ve gerçekçi kişiliğin memnuniyetle istatistikî olarak anlamlı
ilişkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak gerçekçi
kişiliğe sahip bireyler için bilişim teknolojileri öğretmenliğinin ideal bir meslek
olduğu söylenebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Perkmen Serkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Serkan, P. (2012). KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI. Education Sciences, 7(4), 1045-1053. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Serkan P. KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI. NWSA. Mayıs 2012;7(4):1045-1053. doi:10.12739/10.12739
Chicago Serkan, Perkmen. “KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI”. Education Sciences 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 1045-53. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Serkan P (01 Mayıs 2012) KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI. Education Sciences 7 4 1045–1053.
IEEE P. Serkan, “KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI”, NWSA, c. 7, sy. 4, ss. 1045–1053, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Serkan, Perkmen. “KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI”. Education Sciences 7/4 (Mayıs 2012), 1045-1053. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Serkan P. KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI. NWSA. 2012;7:1045–1053.
MLA Serkan, Perkmen. “KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI”. Education Sciences, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 1045-53, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Serkan P. KİMLER BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ OLMALI? MESLEK KİŞİLİĞİ YAKLAŞIMI. NWSA. 2012;7(4):1045-53.