Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde çalışan öğretim elemanlarının iş doyumları ile mesleki tükenmişliklerinin belirlenen değişkenlere göre incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırma grubunu, random örnekleme yoluyla seçilen Pamukkale Üniversitesi'nde görev yapan 70 öğretim elemanı (32 bayan, 38 erkek) oluşturmaktadır. Katılımıylara Minnesota İş Doyum Anketi ve Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Veriler, Pearson korelasyon ve Bağımsız Örneklemli T-Test hesaplama tekniği ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, iş doyumu ve mesleki tükenmişlik arasında negatif, ters orantılı bir ilişki belirlenmiştir.
İş doyumu Tükenmişlik Duygusal Tükenme Duyarsızlaşma Kişisel Başarı Öğretim Elemanları
This study aims to examine the academics of Pamukkale University Education Faculty job satisfaction and burnout levels according to various variables. This research is Survey model. The research group, randomly selected 70 academics (32 female, 38 male) working in Pamukkale University. Minnesota Satisfaction Questionare and Maslach Burnout Inventory is carried out participants. The data, Pearson correlation and independent sample t-test were interpreted by analyzing the calculation technique. As a result, it was determined a negative, inversely proportional relationship between job satisfaction and professional burnout.
JOB SATISFACTION BURNOUT EMOTIONAL EXHAUSTION DEPERSONALIZATION PERSONAL ACCOMPLISHMENT
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3 |