BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 910 - 929, 01.04.2012

Öz

Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde çalışan öğretim elemanlarının iş doyumları ile mesleki tükenmişliklerinin belirlenen değişkenlere göre incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırma grubunu, random örnekleme yoluyla seçilen Pamukkale Üniversitesi'nde görev yapan 70 öğretim elemanı (32 bayan, 38 erkek) oluşturmaktadır. Katılımıylara Minnesota İş Doyum Anketi ve Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Veriler, Pearson korelasyon ve Bağımsız Örneklemli T-Test hesaplama tekniği ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, iş doyumu ve mesleki tükenmişlik arasında negatif, ters orantılı bir ilişki belirlenmiştir.

EXAMINING THE JOB SATISFACTION AND PROFESSIONAL BURNOUT OF ACADEMICS (SAMPLES OF PAMUKKALE UNIVERSITY)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 910 - 929, 01.04.2012

Öz

This study aims to examine the academics of Pamukkale University Education Faculty job satisfaction and burnout levels according to various variables. This research is Survey model. The research group, randomly selected 70 academics (32 female, 38 male) working in Pamukkale University. Minnesota Satisfaction Questionare and Maslach Burnout Inventory is carried out participants. The data, Pearson correlation and independent sample t-test were interpreted by analyzing the calculation technique. As a result, it was determined a negative, inversely proportional relationship between job satisfaction and professional burnout.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Deniz Derinbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Derinbay, D. (2012). ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 7(3), 910-929. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Derinbay D. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. Nisan 2012;7(3):910-929. doi:10.12739/10.12739
Chicago Derinbay, Deniz. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 7, sy. 3 (Nisan 2012): 910-29. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Derinbay D (01 Nisan 2012) ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 7 3 910–929.
IEEE D. Derinbay, “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 7, sy. 3, ss. 910–929, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Derinbay, Deniz. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 7/3 (Nisan 2012), 910-929. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Derinbay D. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2012;7:910–929.
MLA Derinbay, Deniz. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 7, sy. 3, 2012, ss. 910-29, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Derinbay D. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMLARI İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2012;7(3):910-29.