In this study, a project-based learning approach was designed and applied within the framework of Computer 2 course offered by all teacher education schools. Prospective teachersaâ¬â¢ opinions about the project-based learning process were gathered. 364 participantsaâ¬â¢ opinions were analyzed under the headings of group working and cooperation skills, research, resource and time management skills and academic skills. Results showed that PBL affected improvement of studentsaâ¬â¢ group working and cooperation skills positively. Although within group communication was very good, distribution and division of work load and tasks were problematic. Prospective teachersaâ¬â¢ opinions about their skill improvement on selecting, organizing and forming information were very positive. On the other hand, they have problems about time management. Participants indicated that project based learning contributed their learning by doing and learning by living and affected their course success positively. However, it is noticeable that prospective teachersaâ¬â¢ opinions about aâ¬Ëwhether their learning was long lasting or notaâ¬â¢ was not at a high level compared to above items.
Bu çalışmada, eğitim fakültelerinde okutulan Bilgisayar 2 dersi kapsamında proje tabanlı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı bir öğretim süreci tasarlanmış ve bu sürece yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Toplam 364 katılımcıdan toplanan görüşler, grupla çalışma ve işbirliği becerileri, araştırma, kaynak ve zaman yönetim becerileri ve akademik becerilerinin gelişimi başlıkları altında incelenmiştir. Elde edilen bulgular, proje sürecinin öğretmen adaylarının grupla çalışma ve işbirliği becerilerinin gelişmesini olumlu yönde etkilediğini, grup çalışmalarında grup içi iletişimin oldukça iyi olmasına rağmen iş ve görevlerin paylaşımında ve yürütülmesinde sorunlar yaşandığını göstermiştir. Özellikle bilgileri seçme, düzenleme ve şekillendirme becerilerini öğrenmede öğrenciler yüksek oranda olumlu görüş bildirmişlerdir. Bunun yanında öğretmen adaylarının, zamanı yönetme konusunda sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmen adayları proje tabanlı öğrenme yaklaşımının yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine katkı sağladığını ve ders başarılarını olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Fakat öğrendikleri bilgilerin kalıcılığı noktasında öğrencilerin aynı düzeyde olumlu görüş bildirmemiş olmaları dikkat çekicidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |