BibTex RIS Kaynak Göster

PREPARATION OF WEB-BASED TEACHING MATERIALS FOR NATURAL PROCESSES IN 8th GRADE: DIFFERENT VIEWS ON THE MATERIAL OF PROFESSIONALS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 212 - 229, 01.02.2012

Öz

In this study is being explained that can be used both by students and teachers the characteristics of a web-based teaching material being used in teaching of unit of natural processes of 8th grade. The material is designed to convene the teaching content and teaching activities by doing in consultation with teachers. The constructivist approach to learning and web-based instructional design principles have been offered appropriate manner. The developed materials were evaluated in terms of usability, compatibility and technical specifications the curriculum. For this purpose, some specialists and science and technology teachers were conducted with experts in science education. The findings in the light, material have been identified that having Instructional properties, the context of the curriculum objectives and content appropriate and useful at the same time as a teaching material. Material have been absence of interoperability problems in terms of technical but identified the need for improvement in terms of formal characteristics of the principles of visual design.

8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 212 - 229, 01.02.2012

Öz

Bu çalışmada 8.sınıf doğal süreçler ünitesinin öğretiminde kullanılmak amacıyla hem öğretmenler tarafından sınıf ortamında, hem de öğrenciler tarafından bireysel olarak kullanılabilecek web tabanlı öğretim materyalinin özellikleri açıklanmaktadır. Materyal, öğretmenlerin görüşleri alınarak, öğretim tasarımı ilkeleri doğrultusunda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ve web ortamında sunulmaya uygun biçimde öğretim içeriği ve öğretim etkinliklerinin düzenlenmesiyle tasarlanmıştır. Geliştirilen materyalin kullanışlılık, öğretim programına uygunluk ve teknik özelliklerinin değelendirilmesi amacıyla farklı alan uzmanları ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında materyalin öğretimsel özelliklere sahip, hedefler ve içerik bağlamında öğretim programına uygun ve aynı zamanda kullanışlı bir öğretim materyali olduğu tespit edilmiştir. Teknik açıdan materyalin çalışabilirlikle ilgili sorunlarının bulunmadığı fakat, materyalin görsel tasarım ilkelerinin biçimsel özellikleri açısından iyileştirmesine ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Funda Dağ Bu kişi benim

Esma Buluş Kırıkkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağ, F., & Kırıkkaya, E. . B. (2012). 8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 7(1), 212-229. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Dağ F, Kırıkkaya EB. 8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):212-229. doi:10.12739/10.12739
Chicago Dağ, Funda, ve Esma Buluş Kırıkkaya. “8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 212-29. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Dağ F, Kırıkkaya EB (01 Şubat 2012) 8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 7 1 212–229.
IEEE F. Dağ ve E. . B. Kırıkkaya, “8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 212–229, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Dağ, Funda - Kırıkkaya, Esma Buluş. “8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 212-229. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Dağ F, Kırıkkaya EB. 8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2012;7:212–229.
MLA Dağ, Funda ve Esma Buluş Kırıkkaya. “8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 212-29, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Dağ F, Kırıkkaya EB. 8. SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLIĞI: FARKLI ALAN UZMANLARININ MATERYAL HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2012;7(1):212-29.