Bu çalışmanın amacı, derleme dayalı iki derlem aracı olan Bringham Young University-British National Corpus (BYU-BNC) ve AntConc aracının dilbilgisi öğrenim başarısına ve derlem kullanımına yönelik tutuma etkilerini karşılaştırmaktır. Çalışmanın araştırma desenleri şunlardır: ön test son test statik grup ve statik grup karşılaştırma. Araştırmanın örneklemi Mustafa Kemal Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümündeki birinci sınıf, birinci öğretim ve ikinci öğretim öğrencilerini kapsamaktadır. İlgili literatür ile karşılaştırıldığında, çalışma sonuçlarının benzeşen ve ayrışan yönleri bulunmuştur.
The aim of this study was to compare the effectiveness of two corpus tools, Bringham Young University-British National Corpus (BYU-BNC) and AntConc, in terms of achievement in grammar learning and attitude towards corpus use. The study has two experimental research designs: the static group pretest posttest and the static group comparison. The sample of this study was chosen from junior students in two sections of Computer Education and Instructional Technology Department in Mustafa Kemal University. Compared to related literature, the findings of the study revealed converging and diverging results.
Sahillioğlu, F., Şahinkayası, Y., & Sahınkayası, H. (2012). EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences, 7(1), 230-240. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA
Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. NWSA. Şubat 2012;7(1):230-240. doi:10.12739/10.12739
Chicago
Sahillioğlu, Funda, Yunis Şahinkayası, ve Hamide Sahınkayası. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 230-40. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote
Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H (01 Şubat 2012) EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences 7 1 230–240.
IEEE
F. Sahillioğlu, Y. Şahinkayası, ve H. Sahınkayası, “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 230–240, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD
Sahillioğlu, Funda vd. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 230-240. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA
Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. NWSA. 2012;7:230–240.
MLA
Sahillioğlu, Funda vd. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 230-4, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver
Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. NWSA. 2012;7(1):230-4.