BibTex RIS Kaynak Göster

Dalga Kavramının Dokunulabilir Hale Getirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 404 - 409, 01.02.2012

Öz

Bu çalışma özel gereksinimleri olan öğrenciler için 9. Sınıf dalgalar konusu hakkında tasarlanmış material ve etkinliklerin verimliliğini içermektedir. Fizik öğretim programında bu kavram tüm öğrencilerin öğrenmesi gereken bir özelliğe sahip olduğundan görme engelli öğrenciler sadece bazı tanımları ezberlemekle yetinmektedirler. Bu öğrenci ve öğretmenler için kolay olan yoldur. Bird alga gözlemlemek görme engelli bir öğrenci için imkansız olsa da kıvrılabilir tel ya da boncuklu iplerler gibi basit malzemeler kullanılarak bu açık kapanabilir. Bu çalışmada tamamen görme engelli olan bir öğrenci ve üç arkadaşı ile yapılan etkinlikler mülakatlar ışığı altında ve materyallerin kullanışlılığı ile öğreticiliği üzerine olmuştur. Birincil, ikincil, Rayle ve Love dalgalarının gösterilebilmesi tüm öğrencilerin birlikte kaynaştırılmış ortamda ders alabilmelerini destekleyecektir.

MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 404 - 409, 01.02.2012

Öz

This study includes efficiency of some designed materials and activities for the students with special needs (blind students) about wave concept. In 9th grade Turkish High School Physics Curriculum, all the students have to learn wave concept because physics course is compulsory and wave concept was prepared as a unit. Generally, blind students only memorize some definitions about period, frequency and amplitude in that unit. This seems the easiest way for both teacher and students. Observing a wave may be impossible for a blind student, however an appropriate activity with tangible materials like pliable wire and beads on a rope should be adapted to the curriculum. This study fills this gap (needs of special students) in physics education about wave. It was tested with a totally blind student and her three other visual impaired friends and noticed the interview about suggested materials' usability and instructional dimensions. Demonstrating types of waves (Rayleig, primary, secondary and love waves) and superposition situation of waves with suggested materials will let teachers evaluate all students together in inclusive learning environment.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mustafa Şahin Bülbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bülbül, M. Ş. (2012). MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE. Education Sciences, 7(1), 404-409. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bülbül MŞ. MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE. NWSA. Şubat 2012;7(1):404-409. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bülbül, Mustafa Şahin. “MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 404-9. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bülbül MŞ (01 Şubat 2012) MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE. Education Sciences 7 1 404–409.
IEEE M. Ş. Bülbül, “MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 404–409, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bülbül, Mustafa Şahin. “MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 404-409. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bülbül MŞ. MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE. NWSA. 2012;7:404–409.
MLA Bülbül, Mustafa Şahin. “MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 404-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bülbül MŞ. MAKING WAVE CONCEPT TANGIBLE. NWSA. 2012;7(1):404-9.