BibTex RIS Kaynak Göster

MEASURİNG THE USABİLİTY AND CONTENT OF THE WEB SİTES OF ELEMANTARY SCHOOL

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 410 - 418, 01.02.2012

Öz

The elementary school websites are organized to provide students, parents, and other visitors with information about the school and school system. Since these websites serve so many people, their usability level should be high. In this study, elementary school websites were investigated in terms of their usability. To this end, ten websites with an extension of k.12.tr were examined by five students whose major was in Department of Computer Education and Instructional Technology based on a fifty-item checklist. In regard to the results, suggestions to increase the effectiveness and usability of school websites were provided.

İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 410 - 418, 01.02.2012

Öz

İlköğretim okullarına ait Web siteleri, öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve diğer ziyaretçilerin çevrimiçi bilgi almalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu siteler geniş bir ziyaretçi kitlesine hitap etmesi sebebiyle, kullanılabilirlik seviyelerinin yüksek olması gerekir. Bu çalışmada ilköğretim web sitelerinin mevcut durumunu araştırmak ve elde edilen çıktıların kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda k.12.tr uzantılı on ilköğretim okulu, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde okuyan beş öğrenci tarafından elli maddelik bir ölçeğe göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, literatürdeki benzer diğer çalışmaların çıktılarıyla birlikte değerlendirilerek, bu Web sitelerinin nasıl daha etkili ve verimli kullanılabilecek şekilde yeniden tasarlanabileceği üzerine öneriler geliştirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Yasemin Kubanç Bu kişi benim

Filiz Varol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kubanç, Y., & Varol, F. (2012). İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences, 7(1), 410-418. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):410-418. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kubanç, Yasemin, ve Filiz Varol. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 410-18. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kubanç Y, Varol F (01 Şubat 2012) İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences 7 1 410–418.
IEEE Y. Kubanç ve F. Varol, “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 410–418, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kubanç, Yasemin - Varol, Filiz. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 410-418. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. NWSA. 2012;7:410–418.
MLA Kubanç, Yasemin ve Filiz Varol. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 410-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. NWSA. 2012;7(1):410-8.