Matematiksel inançlar, öğrencilerin matematiksel öğrenme stratejilerinden matematik başarısına kadar etkilemekte ve matematiksel davranışlarına da yön vermektedir. Bu önemden yola çıkılarak ortaöğretim öğrencilerinin matematiğe yönelik inançlarını belirlemeye yönelik likert tipli beş basamaklı, bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 369 ortaöğretim öğrencisi örneklem grubunu oluşturmuştur. İlgili literatürden yararlanılarak inanç maddeleri hazırlanmıştır. Ölçeğin, mantıksal geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuştur. Bu şekilde taslak ölçek 45 maddeden oluşmuştur. Ölçekte yer alan maddelerin faktör yükü değerleri .386 ile .694 arasında değişmektedir. Madde toplam korelasyonları .23 ile .61 arasında değer almaktadır. Madde ayırt edicilik özelliği p<.01 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin bütünün iç tutarlık güvenirliği olan Croanbach Alpha kat sayısı .826’dır. Ölçeğin iki yarı test korelasyon değeri .815 bulunmuştur. Sonuçta ölçeğin ortaöğretim öğrencilerinin matematiğe yönelik inançlarını belirlemede güvenle kullanılabileceği tespit edilmiş ve ölçekle ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
Matematik Hakkındaki Inançlar Güvenirlik Matematik Eğitimi Ortaöğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2 |