Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1585 - 1595, 01.03.2011

Öz

DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1585 - 1595, 01.03.2011

Öz

Araştırmanın amacı, Temel Danışma Becerileri Eğitimi’nin psikolojik danışmanların empatik beceri düzeyine etkisi olup olmadığını belirlemektir. Araştırma 90 psikolojik danışman ile yürütülmüştür. 48 danışman deney grubunu ve 42 danışman kontrol grubunu oluşturmaktadır. Öntest ve sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği ve bilgi toplama formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tekrarlı ölçümler için varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, eğitim kursu sonrasında deney grubunun empatik beceri düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı artış saptanmıştır. Psikolojik Danışmanların temel becerilerin uygulanması ve hatta çağdaş kuramlar ile uygulamaları hakkında, özellikle süpervizyon eşliğinde eğitilmelerine yönelik öneriler sunulmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ebru İkiz Bu kişi benim

Rengin Karaca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İkiz, E., & Karaca, R. (2011). DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ. Education Sciences, 6(2), 1585-1595.
AMA İkiz E, Karaca R. DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1585-1595.
Chicago İkiz, Ebru, ve Rengin Karaca. “DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1585-95.
EndNote İkiz E, Karaca R (01 Mart 2011) DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ. Education Sciences 6 2 1585–1595.
IEEE E. İkiz ve R. Karaca, “DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1585–1595, 2011.
ISNAD İkiz, Ebru - Karaca, Rengin. “DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1585-1595.
JAMA İkiz E, Karaca R. DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ. NWSA. 2011;6:1585–1595.
MLA İkiz, Ebru ve Rengin Karaca. “DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1585-9.
Vancouver İkiz E, Karaca R. DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ. NWSA. 2011;6(2):1585-9.