Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1596 - 1605, 01.03.2011

Öz

LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1596 - 1605, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı; lise son sınıf öğrencilerinin yüksek öğretime geçiş sınavından (YGS) önce ve sınavdan sonraki depresyon düzeylerini belirlemek ve öğrencilerdeki depresyon yaygınlığının çeşitli sosyo-demografik değişkenlerle ilişkisini incelemektir. Veri toplama aracı olarak Beck Depresyon envanteri ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerin sonuçlarına göre öğrencilerde depresyon görülme yaygınlığı yaklaşık %38 olarak bulunmuştur. Kız öğrencilerde daha yaygın depresyon durumu gözlenmektedir. Öğrenim görülen alana göre YGS’den önce ve sonra depresyon düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kendi sosyo-ekonomik durumunu alt olarak algılayanların depresyon yaygınlıkları hem YGS’den önce ve hem de YGS’den sonra daha yüksektir. Depresyon yaygınlığı ile anne babanın eğitim durumu arasında bir ilişki saptanmamıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak; sınav dönemlerinde öğrencilere yönelik rehberlik hizmetlerinin artırılması v.b öneriler geliştirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Recep Bindak Bu kişi benim

Mehmet Murat Bu kişi benim

Mürşide Emiroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bindak, R., Murat, M., & Emiroğlu, M. (2011). LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(2), 1596-1605.
AMA Bindak R, Murat M, Emiroğlu M. LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1596-1605.
Chicago Bindak, Recep, Mehmet Murat, ve Mürşide Emiroğlu. “LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1596-1605.
EndNote Bindak R, Murat M, Emiroğlu M (01 Mart 2011) LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 2 1596–1605.
IEEE R. Bindak, M. Murat, ve M. Emiroğlu, “LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1596–1605, 2011.
ISNAD Bindak, Recep vd. “LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1596-1605.
JAMA Bindak R, Murat M, Emiroğlu M. LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:1596–1605.
MLA Bindak, Recep vd. “LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1596-05.
Vancouver Bindak R, Murat M, Emiroğlu M. LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(2):1596-605.