Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1821 - 1835, 01.03.2011

Öz

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1821 - 1835, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, birleştirilmiş sınıflarda öğrenci çalışma kitabında bulunan etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezine bağlı birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada 28 maddelik beşli Likert tipinde bir ölçek geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, kıdem ve birleştirilmiş sınıf türüne göre analiz edilmiştir. Araştırma ile birleştirilmiş sınıflarda etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı ve öğretmenlerin etkinliklerin çok etkili uygulanmadığını düşündükleri görülmüştür. Kıdem değişkenine göre öğretmen görüşlerinin farklılaştığı, hizmet süresi fazla olan öğretmenlerin etkinliklerin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine daha olumlu baktıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, birleştirilmiş sınıf türü açısından görüşlerinin farklılaşmadığı ve etkinliklerin her üç sınıf türünde de pek fazla uygulanabilir bulunmadığı belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Elif Cüro Bu kişi benim

Hasan Hüseyin Kılınç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., Cüro, E., & Kılınç, H. H. (2011). BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(2), 1821-1835.
AMA Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1821-1835.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, Elif Cüro, ve Hasan Hüseyin Kılınç. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1821-35.
EndNote Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH (01 Mart 2011) BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 2 1821–1835.
IEEE M. N. Gömleksiz, E. Cüro, ve H. H. Kılınç, “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1821–1835, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1821-1835.
JAMA Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:1821–1835.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1821-35.
Vancouver Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(2):1821-35.