Bu araştırmanın amacı; A ve D sınıfı hizmet bölgesi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okullarındaki örgüt kültürüne yönelik algıları ile bu algılar arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırma bulgularına göre A ve D sınıfı hizmet bölgesi ilköğretim okulu öğretmenlerinin okullarındaki örgüt kültürüne yönelik algıları “katılıyorum” düzeyindedir. Ayrıca A sınıfı hizmet bölgesinde görevli öğretmenlerin algıları, D sınıfı hizmet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin algılarından daha olumludur. Hizmet bölgesi sınıfına göre ilköğretim okullarındaki örgüt kültürünün özellikleri belirlenmeli ve öğretmenlerin örgüt kültürünü daha olumlu algılamalarını sağlayacak etkinlikler düzenlenmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2 |