Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1439 - 1468, 01.05.2010

Öz

6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1439 - 1468, 01.05.2010

Öz

Yapılan bu çalışmada 6. sınıf matematik dersi “Kümeler” konusunda aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubundaki öğrenci başarısı ile geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrenci başarısını karşılaştırılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modelinin kullanıldığı araştırma 2007–2008 eğitim öğretim yılının 1. Yarıyılında, Düzce ilinde bir devlet okulunda 40 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol grubu öğrencilerinde daha önce güvenirliği hesaplanmış ve uygulanmıştır. Deney grubunda dersler aktif öğrenme yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda dersler geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Yapılan öğretim sonunda her iki gruba da hazırlanan başarı testi son-test olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre aktif öğrenme yöntemi ile öğrenim gören grubun akademik başarısının, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun başarısından daha fazla arttığı görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mine Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aktaş, M. (2010). 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1439-1468.
AMA Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1439-1468.
Chicago Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1439-68.
EndNote Aktaş M (01 Mayıs 2010) 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1439–1468.
IEEE M. Aktaş, “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1439–1468, 2010.
ISNAD Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1439-1468.
JAMA Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. 2010;5:1439–1468.
MLA Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1439-68.
Vancouver Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. 2010;5(4):1439-68.