Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı ortam düzenleme becerilerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi, Kocaeli/İzmit merkez ilçedeki 44 okulda görev yapan 411 sınıf öğretmenidir. Araştırmada, ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Tenenbaum vd. (2001) tarafından geliştirilen ve Fer ve Cırık (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı ortam düzenleme becerilerinin iyi düzeyde olduğu, bu becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, kıdeme göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve mezun olunan okula göre sınıf öğretmenliği lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Öğretmen Eğitimi Sınıf Öğretmeni Öğretmen Özellikleri Yapılandırmacılık Yapılandırmacı Ortam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |